معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان جنوبی با اشاره به فرا رسیدن آیین سنتی شب یلدا و پیش بینی افزایش تقاضا وبه تبع آن افزايش نامتعارف سطح قيمت انواع آجيل، شيريني و ميوه در این ایام از تشدید نظارت وبازرسی ها برای جلوگيري از سوءاستفاده عوامل سودجو در سطح بازار خراسان جنوبی خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ الیاس جویبان گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بازرسان به صورت منسجم و هماهنگ با دستگاه ها و اتحادیه های مربوطه با هدف تنظیم و رصد بازار از واحدهای صنفی بازرسی می کنند تا امسال نیزهمانند سنوات گذشته، شاهد بازاری آرام برای تهیه مایحتاج مردم باشیم.

جویبان جلوگیری از نوسانات قیمت، تنظیم بازار، تأمین حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی را از مهم ترین اهداف اجرای طرح نظارتی شب یلدا در خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه «شب یلدا» با حضور بازرسان و ناظران کنترل بر قیمت کالا اجرا می شود، تصریح کرد: این طرح از تاریخ 25 آذر آغاز شده وبازرسان سازمان در میادین اصلی میوه وتره بار مستقر شده اند و از 28 آذر بر واحدهای صنفی وخرده فروشی ها سرکشی ونظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه درخصوص قیمت و عرضه انواع میوه در سطح بازار هماهنگی های لازم صورت گرفته است خاطر نشان کرد هیچ گونه کمبودی در سطح بازار گزارش نگردیده است

معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان جنوبی در خصوص محوری ترین کالای نظارتی شب یلدا، اذعان کرد: آجیل و خشکبار، شیرینی و میوه از جمله موارد ویژه نظارت و بازرسی در شب یلدا است.

جویبان آیین سنتی شب یلدا را ایامی پرمصرف در استفاده از مرکبات و تنقلات برشمرد و اظهار داشت:: تمام مراحل تأمین، توزیع و قیمت اقلام مذکور به صورتی ویژه کنترل می شود.

وی با اشاره به همکاری و ارتباط خوب شهروندان با سامانه 124 در استان، یادآور شد: بسیاری از نظارت و اعمال قوانین صنفی در خراسان جنوبی از طریق گزارش ها و شکایت های مردمی در ارتباط با سامانه 124 صورت می گیرد.

معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان جنوبی از عموم شهروندان خواست، به منظور مشارکت در امر بازرسی و نظارت در طول مدت زمان اجرای این طرح، درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی،نظیر عدم درج قیمت ،کم فروشی وگران فروشی موارد را از طریق تلفن 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی اعلام کنند تا برابر قوانین و مقررات نظام صنفی با متخلفان برخورد سریع و قاطع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه 124 بصورت شبانه روزی می باشد افزود تمامی گزارشات مردمی بصورت محرمانه ثبت می گردد و در صورت درخواست شهروندان از نتیجه گزارش خود ، می توانند هنگام اعلام تخلف مشخصات وتلفن خود را اعلام نمایند تا نتیجه برسی ها به آنان منعکس شود./س

برچسب ها: یلدا ، نظارت ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.