رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بر حذف استعلامات 14 گانه برای احداث جایگاه زرشک و اماکن دامی روستاهای زلزله زده خبر داد و گفت: بیمه 219 راس دام تلف شده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا هادربادی در ششمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه از تصویب5 هزار و 700 طرح در بخش های آب و خاک، باغبانی، تولیدات دامی، دامپزشکی، زراعت، اصلاح تولیدات باغات به بانک کشاورزی استان خبر داد و گفت: کارگروه بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه یکی از کارگروه های موثر و فعال در شهرستانهای استان است.

وی کارگروه بخش کشاورزی را فرصتی برای ایجاد زیرساخت های بخش کشاورزی و نوسازی زیرساخت های این بخش اعلام کردو افزود: خرده مالکی دراین استان تنها مشکلی است که استفاده از مکانیزاسیون کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با استفاده از تسهیلات این بخش، علاوه بر احیا و مقاوم سازی بارگاه بهداشتی محصولات و نوسازی جایگاه های دام، احداث استخرهای 2 منظوره نیز در دستور کار قرار گرفته است.

هادربادی بر بهرمندی کشاورزان وباغداران از تسهیلات این به منظور توسعه آبیاری تحت فشار تاکید کرد وگفت احیا و توسعه وتغذیه باغات در دستور کار پرداخت تسهیلات از این محل قرار دارد.

وی ادامه داد: 125 عنوان و سرفصل در دستور کار بهره مندی از تسهیلات بخش کشاورزی برای توسعه و رونق این بخش ابلاغ شده که توسط بانک های عامل کشاورزی، سپه، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تامین می شود.

هادربادی از پرداخت تسهیلات به متقاضیان، احداث جایگاه های سیلندر پرکنی در راستای جلوگیری از تخریب مراتع خبر داد و خاطرنشان کرد: متقاضیان احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از اولویت این تسهیلات برخوردار می شوند.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای بین جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و ستاد مدیریت بخران استان به منظور احیای قنوات آسیب دیده ناشی از زلزله در بخش زهان زیرکوه خبر داد و گفت: قنواتی که بر اثر زلزله کم آب شده و یا تخریب شده اند در اسرع وقت بازسازی و احیا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بر بازگشایی قنات روستای گمنج که خشکیده است، تاکید کرد و یادآور شد: 10 رشته قنات در اثر زلزله اخیر در بخش زهان شهرستان زیرکوه آسیب دیده اند که با مشارکت بسیج سازندگی احیا ومرمت خواهدشد./ب

برچسب ها: پرداخت ، خسارت ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.