جشنواره جوان خوارزمی گام مهمی در آشکار سازی استعدادسازی افراد داشته و البته نباید بر ما دیدگاه دولتی حاصل شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی که در سالن همایش های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد طی سخنرانی گفت: آن افرادی که ایمان به خداوند و قیامت دارند حتما باید اعمال صالح داشته باشند و این حرکت در ارائه ی محصولات مصداق عمل صالح است .

وی افزود: فرق جوانان ایران با جوانان سایر کشورها در نگاه به موضوع است چرا که یکی از این موارد شامل استعداد سرشار جوانان ایرانی می شود و آنچه که امروز ما را در مقابل استکبار سرپا نگه داشته نتیجه حرکت و پیش رفت صعودی ما است.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: هم اکنون چهار میلیون و پانصد دانشجو در کشور در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که تنها پانصد نفر از آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی راه جدیدی را آغاز کرده و نباید ما این مسیر را از دست بدهیم البته این مسیر هم فرصت داشته و هم تهدید.

چنانچه در خصوص فرصت و این مسیر جدید باید بگویم که اگر ما به تاریخ علم نگاهی بیاندازیم می بینیم که همه ی صاحبان ایده و نو آوری در سن های پانزده تا سی ساله قرار دارند و هم اکنون کشور ما بیشترین افراد را در این سن داشته است و در خصوص تهدید که باید بگویم که اگر ما فکر کنیم که همه چیز این عالم باید با ما هماهنگ شود اشتباه و آن را تهدیدی برای خود خواسته ایم.

هم  اکنون در بحث توسعه علم ، فناوری و نوآوری در دنیا از سه هزار ایده یک ایده به مرحله ی تجاری سازی و جاری شدن در جامعه می رسد چرا که باید برای جاری شدن آن ایده ها جلب حمایت و نگاه به بازار تولید موردتوجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره جوان خوارزمی گام مهمی در آشکار سازی استعدادسازی افراد دارد و البته نباید بر ما دیدگاه دولتی حاکم باشد هم اکنون شرکت های دانش بنیان برای شما صاحبان ایده امکانات را فراهم کرده تا با امید به خدا و حفظ ایمان گام های موثری را برای خود و جامعه و میراث خوبی را برای کشور بگذاریم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار