شهردار منطقه 9 تهران گفت: احداث پایانه حمل و نقل عمومی تاکسی در ضلع شمال غرب میدان شمشیری با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در حال اجرا بوده و تا اواسط دی ماه به اتمام می رسد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 9 ، حسین سلطانی در این خصوص اظهار داشت: پایانه مسافربری شمشیری یکی از مهمترین مبادی سفرهای درون شهری شهروندان جنوب غرب تهران است و مشکلات موجود در پایانه و کمبود فضای موجود جهت استقرار ناوگان حمل ونقل از مواردی بود که شهروندان به طور جدی خواستار اصلاح آن بودند. 
وی تصریح کرد: به علت تقاضای زیاد سفر در این بخش از پایتخت و استفاده نامناسب از فضای موجود جهت توقف وسایل نقلیه همگانی و پس از مطالعات صورت گرفته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه و پس از اخذ مصوبات کمیته حمل و نقل عمومی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ، احداث پایانه مورد تایید قرار گرفت.
سلطانی ادامه داد: پس از تملک زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در ضلع شمال غربی میدان شمشیری و با توجه به حجم ناوگان حمل و نقل در خصوص ساماندهی پایانه اقدامات اساسی در دستور کار قرار گرفت. 
شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: با اصلاح هندسی و تغییر وضعیت اعم از پوشش سرتاسری نهر و جابجایی و کاهش عرض رفوژ میانی در خیابان امامزاده عبدالله (ع) حدفاصل تقاطع شبیری و سه راه آذری نسبت به افزایش مساحت پایانه تا حد امکان اقدام شده است. 
وی با بیان اینکه طی این عملیات 6 و نیم متر به عرض معبر افزوده می شود گفت: در حال حاضر عملیات اصلاح هندسی  پیشرفت 40 درصدی داشته و در همین راستا بالغ بر100 متر مکعب تخریب بتون، 50 متر مکعب خاکبرداری  و اجرای 400 عدد جدول بتونی 50 سانتی متری و بتون ریزی بیش از 70 متر مکعب و 300 عدد دال بتونی در جهت پوشش نهر انجام شده است. 
سلطانی افزود: در حال حاضر پوشش نهر ضلع شرقی به اتمام رسیده و عملیات در مرحله تخریب رفوژ میانی به طول 150 متر و به عرض 4 متر پیگیری می شود که با توجه به وضعیت جوی و عدم امکان آسفالت ریزی ، شروع این مرحله به تعویق افتاده است و در ضلع غربی و براساس باز بینی مجدد ، عملیات پر کردن یا پوشش نهر در دستور کار قرار دارد. 
شهردار منطقه 9 در پایان اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ، کل این عملیات اواسط دی ماه به اتمام خواهد رسید و این پروژه علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی در منطقه و روانسازی ترافیک محدوده ،  نقش عمده ای در جمع آوری آبهای سطحی خواهد داشت. 
به گفته وی با ایجاد تغییرات و ساماندهی ذکر شده گامی بلند در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و رضایتمندی شهروندان برداشته و امیدواریم شاهد تحول در حمل و نقل عمومی پهنه غربی پایتخت باشیم./ف
برچسب ها: پایانه ، حمل و نقل ، شمشیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار