با تلاش ماموران تخصصي پليس سايبري پايتخت فردي که با ايجاد صفحه اي در سايتهاي شبکه هاي اجتماعي داخلي اقدام به نشر اکاذيب و توهين به ديگران مي نمود دستگير شد .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس ، باتلاش ماموران مبارزه با جرايم رايانه اي و اينترنتي پليس فتا پايتخت، فردي که با ايجاد صفحه اي در شبکه هاي اجتماعي داخلي اقدام به نشر اکاذيب و توهين به ديگران مي نمود شناسايي و بازداشت شد.
اين گزارش حاکيست،چندي پيش  پرونده اي از سوي دادسراي ويژه جرايم رايانه اي تهران مبني بر شکايت زن جواني ايجاد صفحه اي در يکي از "شبکه هاي اجتماعي داخلي" و درج مطالب توهين آميز در مورد وي بلافاصله رسيدگي به پرونده در دستور کار کارشناسان پليس فتا تهران بزرگ قرار گرفت.
در اين گزارش آمده است،پس از انجام مکاتبات با مديريت سايتي که صفحه در آن ايجاد شده بود ردپاي شخص ايجاد کننده صفحه مشخص گرديد.با انجام اقدامات فني و تخصصي کارشناسان پليس فتاي تهران بزرگ و پس از انجام مکاتبات و استعلام هاي مربوطه هويت شخص استفاده کننده به نام "سارا"مشخص گرديد.
پس از احضار نامبرده و انجام بازجويي و تحقيقات اوليه مشخص گرديد که همسر وي که "حسن"نام دارد عضو سايت شرکت ارائه دهنده سرويسهاي اينترنتي بوده و احتمال ايجاد صفحه عليه شاکيه توسط وي است.
گفتني است،در نهايت متهم پرونده پس از يک عمليات تعقيب  مراقبت پليسي دستگير و به پليس فتا پايتخت منتقل و تحت بازجويي هاي پليسي قرار گرفت.در خلال بازجويي هاي فني متهم به جرم خود اعتراف نمود و به همراه پرونده به دادسرا اعزام و براي وي قرار مناسب صادر گرديد. 
شايان ذکر است، کارشناسان پليس سايبري پايتخت هشدار دادند از قرار دادن تصاوير شخصي در فضاي مجازي خودداري کنيد زيرا اين فضا بستر مناسبي براي وقوع جرم و سوء استفاده از کاربران است ، به ياد داشته باشيم در اين فضا به کسي اعتماد نکنيم./ف
برچسب ها: توهین ، اینترنت ، بازداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار