رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور، از تحریم ها با عنوان فرصتی برای رشد و بالندگی یاد كرد و گفت: منشاً بخش قابل توجهی ازموفقیت های كشور تحریم ها بوده و بسیاری از توفیقات سه دهه گذشته ایران در شرایط تحریم به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

محمود تولایی، در همایش منطقه ای « فرصت ها و تهدیدها در حمایت از تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی » در شهر شهركرد افزود: تاریخ گویای این نكته است كه درهر زمان كه دشمن كشور را تحت فشار قراردادهف در همان نقطه استعدادها شكوفا شده است.

وی گذر از شرایط كنونی را نیازمند تلاش جهادی مسئولان و مردم دانست و گفت: در گذشته نیز كشور دچار تحریم می شد، اما در وضعیت فعلی به دلیل ممنوعیت مبادلات تجاری به همدلی و تلاش بیشتر مردم نیاز است.

تولایی تصریح كرد: گرایش به مصرف كالاهای داخلی، راهكار موثری برای برون رفت از شرایط سخت كنونی است .

وی با بیان اینکه ایران چهاردرصد منابع نفتی جهان و دو درصد كل منابع معدنی و فسیلی را در خود جای داده است، گفت: با وجود ذخایر ملی عظیم، بخشی قابل توجهی از جمعیت جوانان كشور فاقد كسب و كارند.

وی در ادامه با بیان واردات مستقیم 67 هزار میلیارد ریال موادغذایی و 60 هزار میلیارد ریال مواد واسطه ای و اولیه كارخانه ای در سال گذشته افزود: سالانه حدود شش هزار عنوان كالا وارد كشور می شود كه برخی از این كالاهای وارداتی را، متخصصان داخلی هم می توانند تولید كنند.

تولایی همراه نبودن دانشگاه و صنعت را عمده عامل بروز این مشكل عنوان كرد و گفت: اقتصاد دانش بنیان یكی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

تولایی تصریح كرد: اگر به دنبال تحقق اهداف و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تبدیل ایران به قدرت اقتصادی منطقه و خاورمیانه هستیم، باید همكاری دانشگاه و صنعت افزایش یابد و مردم و مسئولان نیز تلاش مضاعف داشته باشند.

همایش منطقه ای « فرصت ها و تهدیدها در حمایت از تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی »، با حضور جمعی از پژوهشگران استان های یزد، هرمزگان، كهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان در مجتمع لاله شهركرد برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.