فارس/

ارایه تسهیلات تجاری سازی به ایده های برتر استانی

تسهیلات تجاری سازی به ایده های برتر استانی تعلق می گیرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دیروز در حاشیه رونمایی از بزرگترین تونل حدود صوت خاورمیانه در شیراز گفت: طرح های برتر استانی در جشنواره علم تا عمل از 50 تا 400 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.
نسرین سلطان خواه افزود تلاش می کنیم تا علاوه بر ایجاد بازار مناسب در بخش های تجاری سازی ،استاندار سازی و کیفی سازی را نیز با دقت انجام دهیم .
وی بابیان اینکه در بخش تولید دارو نیز تا کنون44 میلیون تومان هزینه شده است ، گفت: از بهمن ماه 88 تا کنون29 فقره دارو رونمایی و روانه بازار شده است .
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تولید رادیو دارو ها هم اشاره کرد و گفت 7 قلم از این رادیو داروها با مشارکت سازمان انرژی اتمی کشور تولید شده است .
سلطان خواه به اختصاص 180 میلیارد تومان برای راه اندازی سامانه پرتو دهی گاما خبر داد و گفت : این طرح برای ماندگاری محصولات کشاورزی و استرلیزه کردن داروها به کار می روند .
وی همچنین از حمایت بنیاد ملی نخبگان در راستای تجاری سازی ایده ها و اختراعات خبر داد وگفت : قانون حمایت از طرح ها دانش بنیان در قالب شرکت های دانش بنیان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که اختصاص تسهیلات و حمایت از ایدهای برتر را انجام می دهد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.