دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه همدان با بيان اينکه جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود که در کنار علم به تقویت نیروی ایمانی نیز بپردازد گفت: هم دانشگاه و هم حوزه در تعامل با هم موفق خواهند شد و یکی بدون وجود دیگری نمی‌تواند بشریت را در پیشبرد اهداف متعالی ياري برساند.

محسن اصلي‌پور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین عنصر پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی محسوب مي‌شود، اظهارداشت: اين دو نهاد در کنار یکدیگر مي‌توانند نقش مهمی در پیشرفت و توسعه علمی جمهوري اسلامي ایران در عرصه‌های مختلف  داشته باشند.

 وي ادامه داد: زمانيکه  نیروی انسانی  را در جامعه از لحاظ معنویات و علم و دانش تقویت کنیم و آن جامعه‌ از این امر مهم برخوردار باشد قطعا بر تمام دنیا سیطره خواهد داشت.

اصلي‌پور با بيان اينکه جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود که در کنار علم به تقویت نیروی ایمانی نیز بپردازد گفت: هم دانشگاه و هم حوزه در تعامل با هم موفق خواهند شد و یکی بدون وجود دیگری نمی‌تواند  بشریت را در پیشبرد اهداف متعالی ياري برساند.
 
وي هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را شکل‌گیری فرهنگي براي  ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته، الگو و مستقل دانست و بيان کرد: بر همین اساس محققان و پژوهشگران با توجه به فرهنگ اسلامی باید نتیجه پژوهش خود را جهت‌دهی کرده و به آن معنا بخشند.

اين فعال دانشجويي  با تاکید بر اینکه  پرداختن به مسئله ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید تنها ویژه روز 27 آذر شود، افزود: وحدت این دو نهاد می‌تواند در تبیین جایگاه فکری و فرهنگی کشورمان مورد توجه قرار گیرد و بسیاری از موانع آن را برطرف کند.
 
دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه همدان خاطرنشان کرد: حوزويان بايد با تعامل در دانشگاه علوم حوزوي را با مسائل روز تطبيق داده و دانشگاهيان نيز با بهره‌گيري از علوم معرفتي و ديني، علوم انساني را با ارزش‌هاي ايراني و اسلامي منطبق کنند.

 انتهاي پيام/
برچسب ها: فضا ، علمی ، دانشگاه ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار