نماینده با اصلاح تبصره های ماده واحده طرح رفع موانع اجرایی قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی ونحوه مجازات متخلفان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 28 آذرماه) با اصلاح تبصره های طرح ماده واحده طرح موانع اجرایی قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی ونحوه مجازات تخلف کارگران موافقت کردند.

براساس این گزارش تبصره یک ماده واحده این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره 1- به منظور نظارت بر اجرای صحیح و پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و رفع موانع اجرایی قانون مذکور کار‌گروهی مرکب از نماینده هر یک از وزارت خانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، و کشور در سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تشکیل می گردد.

دو نماینده از انجمن صنفی کار‌فرمایان ساختمانی و 4 نماینده از مجلس شامل کمسیون بهداشت درمان یک نفر کمیسیون اجتماعی و عمران با معرفی کمیسیون‌های مربوطه همگی به عنوان ناظر شرکت خواهند نمود.

همچنین تبصره 2 این ماده نیز به شرح ذیر اصلاح شد:

تبصره2- کلیه مراجع اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که مانع اجرای این قانون به موجب محرومیت کارگران ساختمانی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی موضوع قانون مربوط شوند با رأی محاکم صالحه به پرداخت غرامتی معادل اعمال حق سهم کارگر و سهم کارفرما به ارزش روز و زیان‌های وارده مادی و معنوی اعم از هزینه‌های درمانی یا ازکارافتادگی و سایر حمایت های مطروحه در قانون تأمین اجتماعی محکوم می گردد.

نمایندگان در ادامه تبصره این ماده را به شرح ذیر اصلاح کردند:

تبصره 3- درصورت تأمین منابع مالی از محل احداث پروژه های ساختمانی هرگونه استثنا و اعمال سهمیه که موجب ایجاد محدودیت در اجرای بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی شود بلااثر است.

بنابراین تبصره با 151 موافق 40 مخالف و 8 ممتنع از مجموع 202 نمایده حاضر، تبصره 2 133 موافق بدون مخالف 10 ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر و تبصره 2 با 140 موافق، 17 مخالف و 27ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر به تصویب رسید.

ماده واحده این طرح تصریح می کند:

ماده واحده- سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر در قانون بیمه های اجتماعی کارگران اجتماعی مصوب 9.8.1386 و اصلاحات رسمی آن کلیه کارگران شاغل در کارهای ساختمانی مشمول قانون یاد شده را به طور کامل و با نظارت دقیق بیمه نمایند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اجرای ، قانون ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار