مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش بیان کرد: درمنه دشتی گیاهی بوته ای از خانواده کاسنی ها با ارتفاع 30 تا 50 سانتیمتر به رنگ سبز متمایل به خاکستری دارای انشعابات متعدد و متراکم و شکل کپه ای می باشد و این گیاه از جمله بوته های بسیار سازگار به شرایط سخت بیابان محسوب می شود که علاوه بر مصارف علوفه ای در مراتع قشلاقی بوته ای بسیار مقاوم در برابر فرسایش های بادی است و نقش ارزنده ای در حفاظت از خاک را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگاران باشگاه زاهدان، امان الله طوقی افزود: این گیاه دارای ریشه عمودی بوده و تمامی اندام های هوایی گیاه شامل ساقه ،برگ، گل، میوه و بذر عطری تند و نافذ دارد.

وی بیان کرد: این گیاه اغلب در رویشگاههای واقع در نواحی استپی بیابان همراه سایر گونه های بیابانی و کم توقع مانند نسی، و در خاک های لومی، شنی و لومی رسمی میروید و اجتماعات گیاهی متنوعی را پدید می آورد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش تصریح کرد: در فصل بهار و تابستان این گیاه به واسطه بوی عطر بسیار تند آن مورد استفاده چراعی گوسفندان قرار نمی گیرد در فصل پاییز و زمستان زمانیکه گیاه در بذر است توسط گوسفندان مورد چرا قرار می گیرد./س

برچسب ها: درمنه ، دشتی ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.