مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از ارائه فعالیت های پژوهشی این اداره کل درنمایشگاه هفته پژوهش فارس خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس فریدون فعالی گفت : دراین نمایشگاه فعالیت های پژوهشی این اداره کل بویژه در سال جاری جهت بهره مندی متخصیصن، دانشگاهایان و علاقمندان به سرمایه گذاری درزمینه گردشگری و صنایع دستی و عموم همشهریان، دردسترس قرار گرفته است .
فریدون فعالی افزود : امسال پرونده پژوهش دو رشته رفوگری فرش و دولچه دوزی کازرون جهت ثبت در میراث معنوی تهیه و ارسال و این دو رشته در فهرست ملی جای گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: همچنین مطالعات مستند نگاری احیاء رشته های منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن صنایع دستی از جمله شیشه درمه بافی ، گمچه بافی و دوات گری دردست تهیه است ودرحوزه توسعه و ترویج صنایع دستی نیز از 21 اثر ارسال شده از استان فارس موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو در 7 رشته بوده ایم که این مطالعات درنمایشگاه پژوهش در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
وی در پایان تصریح کرد : مطالعات پژوهشی این اداره کل در زمینه های معرفی بسته های سرمایه گذاری درگردشگری ، پژوهش های باستان شناسی و بررسی محوطه های تاریخی ، مطالعات میراث فرهنگی با تأکید بر میراث معنوی و پژوهش های مردم شناسی نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است .
گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس به مناسبت روز پژوهش با مشارکت همه دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی فارس، روز یکشنبه 26 آذرماه سال جاری در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز شروع شده و تا امروز ادامه دارد./س

برچسب ها: صنایع ، دستی ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.