آيت الله رضازاده گفت: هرگاه چيزي را یاد گرفتید و خواسته خدا را عمل نکردید، موجبات تجری و بی اعتنایی به دستور خداوند عالم را فراهم نموده ايد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده، از اساتيد خارج فقه و اصول حوزه علميه مشهد، در پایان درس خارج اصول خود با استناد به حدیثی از امام سجاد (عليه السلام) گفت: عمل نکردن به علم و دانسته ها مذموم است و بهتر است انسان به همان دانسته های خود عمل کند و از رفتن به دنبال علمی که به آن عمل نمی کند، خودداري نمايد.

وی با اشاره به حديث امام سجاد (عليه السلام) افزود: اگر انسان عالم به چیزی شد و عمل نکرد علم بدون عمل انسان را از خدا دور می کند. پس چیزی که عمل نمی کنید یاد نگیرید؛ لذا وقتی چيزي را یاد گرفتید و خواسته خدا را عمل نکردید، تجری و بی اعتنایی به دستور خداوند عالم نموده ايد که قبح بیشتری دارد.

وی بیان کرد: از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمود: «من عمل بلا علم کفی ما لم یعلم» اگر کسی به آنچه می داند عمل کند کفایت می کند از آنچه نمی داند؛ یعنی عمل به دانسته ها، موجب مي شود دانستن آنچه را نمی داند.

آیت الله رضازاده گفت: حضرت آیت الله بهجت(ره) در شرح اين حديث گفته: در نهج البلاغه است که می فرماید، ایمان باعث ایجاد نقطه ای سفید در قلب می شود هر چه ایمان بیشتر شود این سفیدی نيز بیشتر مي گردد.، تا یکپارچه نور شود و اینجا است که گمراه نمی شود. عکسش هم برای گمراهی است که گناه نقطه سیاه است اگر توبه نکند کم کم زیاد شود تا کامل قلب را در بر بگیرد دیگر رستگار نخواهد شد. /س

برچسب ها: علم ، بدون ، عمل ، دوری ، از ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.