با اجرای 50 درصد عملیات مسیر سازی خط انتقال گاز ایران به كشورهای عراق و سوریه در حوزه استحفاظی این شهرستان، عملیات حفاری و لوله گذاری این پروژه نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ˈاردشیر رستمیˈ افزود: طول خط این پروژه که از شهرستان کوهدشت در استان لرستان آغاز شده، در حوزه استحفاظی گیلانغرب تا پایتخت عراق 225 کیلومتر است که 95 کیلومتر در محدوده این شهرستان است.

این خط لوله که یک هزار و 500 کیلومتر طول دارد که 225 کیلومتر آن در داخل جمهوری اسلامی ایران است، در نیمه دوم سال 2013 میلادی کامل شود، این خط لوله پیش از ورود به سوریه از بغداد، پایتخت عراق عبور خواهد کرد با اجرای این خط انتقال، کشور های عراق و سوریه با حدود 25 میلیون متر مکعب گاز در روز تغذیه می شوند.

رستمی اظهار کرد: طرح مذکور پروژه های مهم ملی بشمار می رود که با اعتباری بیش از سه میلیارد دلار تا کشور عراق اجرا می شود و در ادامه تا کشور سوریه امتداد خواهد داشت و فاز اول آن تا شهر بغداد قرار است خرداد سال 92 تکمیل و به بهره برداری برسد.

فرماندار گیلانغرب گفت: کشاورزانی که اراضی آنها در مسیر خط انتقال گاز قرار گرفته است در خصوص هرگونه خسارت زمین های خود ناشی عبور خطوط گاز نگران نباشند چرا که همه حق و حقوق آنها در نظر گرفته شده و خسارت های بوجود آمده نیز پرداخت خواهد شد/س 
برچسب ها: کرمانشاه ، خط ، لوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.