رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی از اجرایی شدن نظام فناوری آموزشی در مراکز علمی کاربردی استان خبر داد و گفت: بر این اساس، 60 درصد آموزش های دوره ی کاردانی و کارشناسی در محیط های کار واقعی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمد امین فرد در جمع خبرنگاران با انتقاد از ورود نكردن نتایج پژوهش های علمی به بخش صنعت گفت: اغلب پژوهش ها به زبان های مختلف ترجمه و در مقالات معتبر منتشر شده و مشكلات غربی ها را حل می كند.

وی با بیان اینکه اغلب پژوهش ها مساله محور نبوده و عمده تحقیقات قابلیت ورود به صنعت را ندارند گفت: برای كاربردی كردن نتایج پژوهش ها یك نهضت یا خیزی اساسی نیاز است.

وی با تاکید بر امر پژوهش در این دانشگاه ها گفت: تا کنون 50 مورد ثبت اختراع دردانشگاه علمی کاربردی استان به ثبت رسیده و در طول سال گذشته نیز 12 طرح کسب و کار در مراکز استان به مرحله اجرا رسیده است.

امین فرد با اشاره به کاربردی بودن اغلب رشته های این دانشگاه گفت:70درصد حوزه فعالیت این دانشگاه در مقطع کاردانی است.

وی یادآور شد: برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تعریف کردن پروژه پژوهشی قبل از پذیرش الزامی است و ظرفیت ایجاد شده نیز بر اساس پژوهش ها تعریف می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بومی هستند گفت: با توجه به اینکه خوابگاه احداثی و ملکی در اختیار دانشگاه وجود ندارد، با این حال مدیریت دانشگاه، تمام تلاش خود را برای اسکان دیگر دانشجویان انجام می دهد،

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با یادآوری این مهم که دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تعهدی در خصوص تامین خوابگاه ندارد از دانشجویان خواست تا در زمان ثبت نام دقت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به شهریه های پایین این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاههای کشور گفت: شهریه سایر دانشگاه های استان در حدود 2.5 برابر شهریه دانشگاه علمی کاربردی است.

امین فرد افزود: 45 مرکز علمی کاربردی در استان وجود دارد که از این تعداد 37 مرکز فعال بوده و بیش از 20 هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل می باشند./س

 

برچسب ها: نتایج ، پژوهش ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.