عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: با توجه به فعاليت گسترده بيمارستان رضوي در صنعت گردشگري سلامت در مشهد به عنوان پايلوت دراستان‌هاي ديگر معرفي مي‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، ناصر عاشوري قلعه رودخاني افزود: دولت براي توسعه گردشگري سلامت بايد پيش‌قدم باشد و شرايط را براي آگاهي مردم و همچنين تسهيلات مورد نياز براي ورود گردشگران سلامت را فراهم كند.

وي با تاكيد بر تعامل مطلوب ميان كشورهاي اسلامي، ادامه داد: كشورهاي اسلامي با جمعيت بالا مي‌توانند متقاضيان خوبي براي گردشگري سلامت در ايران باشند.

عاشوري تاكيد كرد: كشورهاي اسلامي به سبب اعتقادات اسلامي و ديني كه بر ايران حكم‌فرما است استقبال خوبي از گردشگري سلامت ايران مي‌كنند.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس عنوان كرد: بخش خصوصي مي‌تواند با قدرت خوبي در توسعه گردشگري سلامت ورود پيدا كند و با توجه به برنامه 4 و 5 توسعه بايد از اختيارات دولت كاسته و به برخي از مسئوليت‌ها را به بخش خصوصي واگذار كرد.

وي بيان كرد: يكي از زمينه‌هايي كه بخش خصوصي مي‌تواند خود را بهتر از پيش نشان دهد گردشگري سلامت است كه ظرفيت‌ بالايي در اين زمينه دارد و مي‌توان آن را به يك منبع درآمدي قوي تبديل كرد.

عاشوري خاطرنشان كرد: ايران در بخش‌هاي مختلف پزشكي اعم از چشم‌پزشكي سلول‌هاي بنيادي و جراحي‌هاي قلب تخصص‌هاي خوبي دارد و در جايگاه مطلوبي در دنيا قرار گرفته است.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر هزينه پائين خدمات پزشكي در ايران، اظهار كرد: كشورهاي اسلامي يك پنجم هزينه‌ خدمات درماني و بهداشتي را در ايران پرداخت مي‌كنند.

وي گردش مالي و سرمايه‌گذاري را از عوامل رشد اشتغال در كشور دانست و خاطرنشان كرد: در تمامي زمينه‌هايي كه گردش پول رخ دهد اشتغال به وجود مي‌آيد و به رشد اقتصادي مي‌انجامد.

عاشوري اظهار كرد: بيمارستان فوق تخصصي رضوي به عنوان پايلوت و الگوي مناسب براي تمامي استان‌ها معرفي مي‌شود وبا توجه به استانداردهاي كيفي در سطح خدمات پزشكي و تجهيزات مي‌تواند نقش موثري در توسعه گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي موثر واقع شود.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس خاطرنشان كرد: هر استان كشور به اندازه پنج كشور عربي ظرفيت منابع طبيعي و خدمات پزشكي دارد كه نامحسوس است و بايد در شناخته شدن آن اقداماتي صورت گيرد.


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.