رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در حال حاضر طرح اطلس فرهنگی استان 25 در صد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، میمنت آبادی در جلسه هم اندیشی استاندار و رئیس دانشگاه کردستان با خبرنگاران رسانه های گروهی در این دانشگاه اظهار داشت: اجرایی شدن این طرح از چند سال پیش در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه در این اطلس فرهنگی عمده فعالیت های فرهنگی و پژوهشی مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: امیدواریم با اتمام این طرح و به بهره رسیدن آن شاهد توسعه فعالیت های پژوهشی در استان کردستان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از وجود چهار طرح فرهنگی در استان خبر داد و بیان کرد: این طرح ها در زمینه مسائل قومیتی و منطقه ای استان مورد بررسی و اجرا شدن قرار می گیرد.

میمنت آبادی در جواب به سوال خبرنگاران در ارتباط با تعطیلی کتابخانه مستوره اردلان اضافه کرد: این کتابخانه تبدیل به مرکز فرهنگ و ادبیات کردی شده که هم اکنون در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه این مرکز از مصوبات سفر سوم هیات دولت به استان کردستان است، ادامه داد: در این مرکز آثار نویسندگان کرد جمع آوری می شود و برای مطالعه در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مطرح کردن مطالبی در مورد پخش آگهی ها در سطح روزنامه های استان در جلسه شورای اداری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با ساماندهی درست بتوانیم دست دلالان را در این زمینه کوتاه کنیم.

وی در پایان در خصوص ساماندهی وضعیت خبرنگاران در سطح استان با بیان اینکه در مراسم روز خبرنگار از 121 نفر از خبرنگاران استان تقدیر به عمل خواهد آمد، یادآور شد: ما به خبرنگاران استان این نوید را می دهیم که با ساماندهی و تعریف خاصی از خبرنگاری بتوانیم خبرنگاراناستان را شناسایی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.