مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: امسال بیش از 125 میلیون شاخه گل از نرگسزارهای فارس برداشت خواهد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس اسد شریفی با بیان اینکه استان فارس مقام نخست تولید گل نرگس را در کشور دارد، افزود: شهرستان های کازرون، رستم، ممسنی، جهرم، شیراز و اقلید از مناطق عمده تولید گل نرگس در فارس هستند.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون در استان فارس بیش از یک‌میلیون مترمربع گل نرگس به صورت آبی وجود دارد و میزان عملکرد تولید شاخه ای به ازای هرمتر مربع 100 شاخه است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: در استان فارس در حدود 200 هکتار نیز گل نرگس به صورت دیم و طبیعی در دشت ها وجود دارد که میزان تولید آنها هشت میلیون شاخه در سال است که با این احتساب جمع کل تولید گل نرگس استان فارس به بیش از 125 میلیون شاخه در سطح سه میلیون و 173 هزار و600 متر مربع می رسد.
 از میان گلهای شاخه بریده، گل نرگس بومی ایران، بیشترین سطح زیر کشت و تولید را در استان فارس دارد.
وی بیان کرد: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و نیز ماندگاری آن بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان ها به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.
شریفی در ادامه، نرگس شیپوری، بوقی، شیراز، پُر پَر، هزار پَر، شهلا را از انواع گل نرگس فارس برشمرد و گفت: این گل زیبا، همچنین دارای یک‌سری خواص دارویی است که به دلیل تبلیغ ناکافی و اطلاعات کم، هنوز شناخته نشده است./س

برچسب ها: برداشت ، نرگس ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.