معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: بر اساس عرف ديپلماتيک و کنوانسيون 1963 و 1961 کشورهاي ميزبان موظف به حفاظت از اماکن ديپلماتيک ساير کشورها هستند و با توجه به این مسئله دريافت غرامت، حمله به كنسولگري ايران در هرات در حال پيگيري است.

حسن قشقاوي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، از پيگيري دريافت غرامت حمله به كنسولگري ايران در هرات خبر داد و اظهار داشت: براساس عرف ديپلماتيک و کنوانسيون 1963 و 1961 کشورهاي ميزبان موظف به حفاظت از اماکن ديپلماتيک ساير کشورها هستند و با توجه به مسئله  بايد كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در هرات حفاظت مي‌شد.

معاون امور کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه افزود: طبيعتا کسي اين ادعای اینکه دولت افغانستان در اين حمله دست داشته است را ندارد، اما دولت‌ها مسئول حفاظت امينت كنسولگري‌های سایر کشورها هستند و با توجه به این مهم، خسارت وارد شده به كنسولگري ايران در هرات، در حال پیگیری است.

وي همچنين درباره فعاليت سفارتخانه کشورمان در افغانستان گفت: از همان ابتدا اعلام کرديم که مجموعه سرکنسولي‌گري تعطيل نشده اما بخش صدور ويزا به  دلیل برخید خسارت‌ها موقتا تعطيل شد و با انجام تعمیراتی در این بخش مجددا فعاليت خود را از سرگرفته است.

قشقاوي به آمار زندانيان خارج از کشور و تلاش دستگاه ديپلماسي در جهت آزادي آنان اشاره کرد و افزود:‌ آمار زندانيان ايراني خارج از کشوردر اقصي نقاط جهان، حدود 3هزار نفر بوده که اين آمار تقريبا هر ساله ثابت است.

وي تصريح کرد: با فعاليت و پيگيری‌های جدی دستگاه ديپلماسي کشورمان هر سال يک سوم اين زنداني‌ها آزاد مي‌شوند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه ضمن مثبت ارزيابي کردن فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه ديپلماسي در اين زمينه خاطر نشان کرد: آزادي ربوده شدگان در ليبي، سوريه، ترکمنستان و ازبكستان که اخيرا صورت گرفته است، دليلي بر فعاليت مستمر وزارت امور خارجه در اين زمينه است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دریافت ، غرامت ، کنسولگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار