بوکس کشورمان اگر چه استعداد های خوبی دارد و علاقمندان زیادی، اما هنوز محتاج حضور حامیان مالی است حامیانی که می توانند این ورزش را در کشورمان به یکی از قطب های بزرگ بوکس آسیا و حتی جهان تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،  رشته های رزمی در ورزش کشور ما پیشرفت های خوبی داشته اند و ورزشکاران این رشته همواره در سطح آسیا و جهان از برترین مبارزان بوده اند.

 بوکس کشور  ما نیز علیرغم  وجود مشکلات فراوان اما در حد خود پیشرفت زیادی داشته است.

پیشرفتی که البته برای رشد در سرعت حرکت خود به حمایت اسپانسرها و حامیان مالی و معنوی نیاز دارد وقتی تیم جوانان ما برای شرکت در مسابقات جهانی ارمنستان با مشکل مالی مواجه می شود و حتی تا آستانه عدم اعزام به این مسابقات پیش می روند بعد مشکلات فراوان مالی در این رشته ورزش نمود  پیدا می کنند.

بوکس همواره رشته ای جذاب در میان هوادارانش  بوده است و به عقیده روانشناسان  نیز تخلیه انرژی در ورزش های رزمی از جمله بوکس از مهم ترین شیوه های آرامش روحی- روانی است.

 بوکس اگر چه در ظاهر تصویری از یک ورزش خشن را نشان می دهد اما به واسطه ورزش  بودن خود، این جنبه ها را به پوئن های مثبت تبدیل  می کند.

بحث رقابت ورزشی وغلبه بر مشکلات زندگی از طریق حضور در این رشته باعث می شود تا بوکس را به یکی از بهترین هنرهای رزمی تبدیل کند هنری که با جذب مهره های پر انرژی و بستر دادن به تخلیه انرژی های فوق العاده از آن ها یک قهرمان بسازد.

 اما در این میان ورزش بوکس هم چون هر رشته ای دیگری نیازمند این است که در کانون توجه مسئولان قرار بگیرد.

**  بوکس وداستان مزایای آن

 ورزش بوکس هم چون هر رشته ورزش دیگر مزایای دارد بوکس تمام گروه های عضلانی بدن را تحریک می کند و باعث  می شود که سیستم موازی و بی موازی بدن با هم ترکیب شوند و بدن فعالیت  زیادی  داشته باشد.

 بوکس، قدرت، استقامت، هماهنگی  و سرعت عمل را در ورزشکار افزایش می دهد.

 بوکس انعطاف پذیری را افزایش  می دهد و هم چون اغلب  رشته های ورزشی تاثیر زیادی روی تناسب اندام خواهد داشت.

 بوکس علاوه بر فواید جسمی، از نظر روحی،‌روانی  نیز تاثیرات مثبتی  بر فرد می گذارند.

آن ها که بوکس کار می کنند از آن جا که درزمینه دفاع از  خود به حد قدرتمندی  دست پیدا کرده اند،  دارای اعتماد به نفس بالایی هستند به طور کلی بسیاری از آنها  که به بوکس گرایش پیدا کرده اند با هدف همین دفاع پیش آمده اند.

بوکس است و فشار های روحی و روانی را کاهش می دهد و علیرغم اینکه در ظاهر خشن بنظر می رسد ولی  ورزش آرامش بخش است

** دستمزد بالا و  قرار داد مناسب لازمه پیشرفت بوکس

 بوکس کشور  برا ی اینکه پیشرفت کند به فاکتورها عوامل و اقدامات زیادی نیاز دارد از جمله مهم ترین مواردی که لاز م است مسئولان و حامیان مالی به آن توجه داشته باشند قرار داد و دستمزد ورزشکاران است.

اغلب این ورزشکاران ورزش خود را به صورت حرفه ای دنبال می کنند و شغلی برای کسب درآمد ندارند و به همین منظور  زندگی آنها باید توسط  همین رشته تامین شود بنا بر این میزان کم دستمزد  و قرار دادها باعث می شود سرعت پیشرفت این رشته کاهش زیادی پیدا کند
وقتی مبلغ قرار داد بوکسوران دو رقمی نمی شود طبعی است که آنها انگیزه کافی برای صرف وقت و انرژی در این رشته را نداشته باشند و کسب جایگاه  فعلی بوکس نیز حاصل  فعالیت و تلاش ویژه علاقمندان  درا ین رشته است که همه چیز خود را فدای این رشته و علایق خود کرده اند.

** لیگ غیور پویا

 بوکس به طور کلی هر رشته ورزشی برای پیشرفت نیازمند برگزاری مسابقاتی است که بصورت منظم با حضور همه علاقمندان پیگیر می شود لیگ های پویا و منظم باعث می شود تا سطح آمادگی این ورزشکاران حفظ شود و فضای رقابتی میان آنها به پیشرفت هر چه بیشتر ورزشکاران منجر شود.

 وقتی لیگ داخلی کشوری فعال و پویا نباشد طبعی است که ورزشکاران آن در تورنمنت های خارجی نیز با مشکل مواجه شوند چرا که آن ها حضور در مسابقات سطح کوچک داخلی را هم  به خوبی تجربه نکرده اند.

 هر چه لیگ های داخلی پیشرفت بیشتری داشته باشند سطح شرکت کنندگان  درآن هم تا حد زیادی پیشرفت خواهد کرد./آق

** تورنمنت های خارجی

 حضور بوکسوران در فضای رقابتی بزرگتر از لیگ های داخلی و مبارزه با بوکسوران خارجی به آنها این فرصت را می دهد تا شناخت خوبی از خود پیدا کنند و سطح بوکسو کشورهای دیگر را هم ارزیابی کنند همین قضیه به واقع بینی عمل آنها کم می کند و ترغیبشان می کند تا در  تورنمنت های بعدی بهتر و درخشان  تر عمل کنند و عملکرد آنها را در مسابقات بین المللی بعدی بهتر خواهد کرد البته مشکلات مالی در این زمینه بیداد می کند و تنها با حل موانعی مالی می توان بوکسوران را به خارج از کشور اعزام کرد.

**عدم پخش تلویزیونی

 شاید بیشتر  اسپانسرها بزرگترین دلیل عدم حمایت  مالی خود از بوکس را، عدم پخش تلویزیونی این رشته را بدانند.

 به هر حال  این مسائل می بایست میان فدراسیون بوکس وحامیان حل شود و همه کمک  کنند تا بوکس از زیر بار مشکلات مالی خلاص پیدا کند تا استعداد های منقبض شده این رشته خلاص پیدا کنند./آق

برچسب ها: بوکس ، رشته ، خشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار