دومای روسیه در واکنش به قانون مگنتسکی آمریکا علیه روسیه، به قانونی رای داد که آمریکایی ها را از پذیرفتن سرپرستی کودکان یتیم روس منع می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیا الیوم  ؛ این قانون با اکثریت مطلق چهارصد و بیست نماینده به تصویب رسید. هفت نفر بر ضد این قانون رای دادند و یک نفر نیز رای ممتنع داد.

شورای حقوق بشر ریاست جمهوری پیش از این با ارائه بیانیه ای به مجلس دومای روسیه خواستار طرح این قانون شد که در واقع واکنشی به قانون مگنتسکی آمریکا علیه روسیه به شمار می رود.
آمریکا از اقدامات روسیه برای منع آمریکایی ها از پذیرفتن سرپرستی کودکان روس به عنوان فرزند خوانده و نیز اعمال محدودیت بر سازمان های غیرانتفاعی در روسیه ابراز نگرانی کرد.

رائد کشکیه خبرنگار این شبکه در مسکو در گفتگویی با اشاره به این که تصویب این قانون واکنشی به قانون مگنتسکی است افزود: این قانون مجازات هایی را علیه شهروندان آمریکایی که ناقض حقوق بشر یا حقوق شهروندان روس هستند در نظر می گیرد همانگونه که قانون مگنتسکی مجازات هایی را علیه شهروندان روس اعمال می کند.وی افزود: بر اساس این قانون ورود افراد مشمول آن به روسیه ممنوع است و اموال آنها در روسیه مسدود می شود. علاوه بر این بر اساس قانون جدید هیچ آمریکایی نمی تواند کودکان یتیم روس را به فرزندخواندگی بپذیرد.

کشکیه در ادامه با اشاره به واکنش هایی که علیه این قانون وجود دارد گفت: هفت نفر به این قانون رای منفی دادند و برخی افراد نیز با تجمع در مقابل مجلس دوما علیه این قانون شعار دادند ولی با این حال قانون با اکثریت مطلق به تصویب رسید. یکی دیگر از بندهای این قانون سازمان های غیرانتفاعی را از دریافت کمک از آمریکا منع می کند و حتی اگر یک شهروند روس تابعیت آمریکایی داشته باشد نمی تواند ریاست یکی از این سازمان ها را بر عهده بگیرد.
برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار