سازمان ملل کشته شدن چهار سرنشين يک بالگرد را در سودان جنوبي تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ، سازمان ملل متحد روز جمعه تایید کرد یک فروند بالگرد نیروی صلح بان این سازمان در سودان جنوبی سرنگون شد و چهار سرنشین آن کشته شدند .


ادواردو دل بوئی سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری گفت این بالگرد در ایالت جونگلی در سودان جنوبی سرنگون شد و هر چهار سرنشین آن کشته شدند.

این سخنگو گفت ارتش سودان جنوبی به نیروی صلح بان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که این بالگرد را سرنگون کرده است.

سودان جنوبی ژوئیه سال گذشته از سودان جدا شد و استقلال خود را اعلام کرد. این اقدام شش سال پس از امضای موافقتنامه صلح صورت گرفت که به چندین دهه جنگ بین شمال و جنوب سودان پایان داد.

جونگلی بزرگترین ایالت در شرق سودان جنوبی است. این ایالت با اتیوپی در شرق مرز مشترک دارد .نیروی صلح بان سازمان ملل متحد در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد : این بالگرد مسافر نداشت.
نیروی صلح بان سازمان ملل متحد تحقیقاتی را برای تعیین چگونگی سرنگونی این بالگرد ام آی - نه آغاز کرده است.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که این بالگرد سقوط کرده و آتش گرفته است.نیروی سازمان ملل متحد فورا یک عملیات جستجو را آغاز کرد که تحقیق آنها مرگ هر چهار سرنشین را تایید کرد.

در ارتباط بین نیروی صلح بان سازمان ملل متحد و نیروهای مسلح سودان جنوبی، به این نیروی صلح بان گفته شد که نیروهای مسلح سودان جنوبی روز جمعه در منطقه لیکوانگول به سوی یک فروند بالگرد تیراندازی کردند.

نیروی صلح بان سازمان ملل متحد در بیانیه خود به خانواده های سرنشینان این بالگرد تسلیت گفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار