مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی به منظور آشنایی مردم و نمایندگان با مفهوم بازار و تنظیم آن در امر کالا و خدمات گزارشی را منتشر کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسامی دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز اعلام کرد: یکی از اموری که مردم عموما از منتخبین و نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی می‌خواهند آن است که با گرانی و تورم در جامعه مبارزه و با آنها برخورد کنند. همچنین مردم انتظار دارند که با کمبود کالا یا فقدان خدمتی در جامعه مواجه نشده و همه کالاها و خدمات مورد نیاز به شکل مطلوب و با قیمت مناسب عرضه شوند.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای ارائه خدمت به نمایندگان محترم مبادرت به تهیه یک بسته اطلاع‌رسانی در موضوعات مختلف کرده است تا اطلاعات لازم و مورد نیاز اولیه را برای نمایندگان برگزیده مردم در دوره نهم مجلس تامین کند و چنانچه نمایندگان برگزیده در موضوعاتی اطلاعات کمتری را داشته باشند با استفاده از این مجموعه، امکان افزایش سطح دانش آنان در این موارد فراهم شود. موضوعاتی که در این سلسله گزارشها انتخاب شده‌اند در موضوعات مختلف حقوقی، سیاسی، اقتصادی، برنامه و بودجه، اجتماعی ، زیربنایی ، انرژی و صنعت و معدن با همین رویکرد برگزیده و اولویت گذاری شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: جایگاه مجلس شورای اسلامی در مقام «خانه ملت» که «عصاره فضایل مردم» است و در جایگاه مرجع انحصاری قانونگذاری در کشور که صلاحیت نظارت بر امور کشور را هم دارد به قدری والاست که معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) این جایگاه را در راس امور می‌داند.

این گزارش می‌افزاید: مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مجلس، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین مصوب است. بدیهی است برای کارآمدی و اثربخشی هر چه بیشتر فعالیت‌هایی که در بازه زمانی چهارساله دوره نهم مجلس در این دو عرصه انجام می‌گیرد لازم است نمایندگان محترم توجه خود را معطوف به موضوعات و مسائلی کنند که تاثیر قانونگذاری آنها در نظام اجرایی کشور با دوام و فراگیر بوده و تضمین کننده توامان توسعه و عدالت باشد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار