يک کارشناس سياست خارجي گفت: جمهوري اسلامي ايران، روسيه، چين و حزب الله به دلايل منطقي و عقلاني از سوريه حمايت مي‌کنند و افکار عمومي جهان اين را مي‌دانند که ایجاد دموکراسي در سوريه ازسوي کشورهاي غربي تنها یک ادعای دروغین است.

مصطفي قوام در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحران سوريه و کشتار ملت سوريه به دست معارضين سوری گفت: حفظ منافع رژيم غاصب صهيونيستي سياستي است که غرب به ويژه آمريکا همواره در منطقه خاورميانه به دنبال آن بوده، بنابراين به هر نحوي با هرگونه مبارزه عليه رژيم جعلي صهيونيستي ايستادگي مي‌کند.

وي افزود: سوريه از ديرباز در راه مبارزه با استکبار و حملات رژيم غاصب صهيونيستي به مردم مظلوم فلسطين کمک کرده است، بنابراين حاميان اين رژيم جعلي به فکر تضعيف این کشور و در نتيجه رسيدن به اهداف شوم خود در منطقه هستند.

قوام با اشاره به نقش کشورهاي غربی در سازمان‌دهي گروهک‌هاي تروريستي در سوريه تصريح کرد: کشورهايي نظير آمريکا و انگلستان در ظاهر و در سطح بين المللي ادعاي مبارزه با متجاوزين و مزدوران دولت سوريه را دارند اما در واقع با سازمان‌دهي، مجهز کردن و در اختيار گذاشتن امکانات نظامي گروه‌هاي تروريستي نظير القاعده، پشتيبان اصلي و اداره کننده برنامه‌هاي اين گروهک‌ها هستند.

اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: غرب تصور مي‌کرد که مي‌تواند به اهداف شوم خود در کوتاه مدت و ميان مدت در سوريه دست يابد، اگرچه با گذشت بيش از يک سال و با تخريب زير ساخت‌ها، به خطر انداختن امنيت و متحمل کردن هزينه‌هاي غير قابل جبران به اين کشور هنوز نتوانسته به اهداف خود دست یابد.

قوام همچنين با اشاره به کشورهاي تاثير گذار در بحران سوريه بيان کرد: جمهوري اسلامي ايران، روسيه، چين و حزب الله به دلايل منطقي و عقلاني از سوريه حمايت مي‌کنند و افکار عمومي جهان اين را مي‌دانند که ايجاد دموکراسي تنها در سوريه از سوي کشورهاي غربي ادعاي دروغين است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: در روزهاي آتي شاهد انتخابات آزاد در سوريه خواهيم بود و تنها باید ملت سوريه براي سرنوشت کشورشان تصميم گيري کنند،  بنابراين آنها بايد با هوشياري و قوت و قدرت مانع از هرگونه دخالت کشورهاي خارجي در امور داخلي خود شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دموکراسی ، سیاست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار