پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت دستگاه اکچواتور خطی هوشمند شدند.

محمد شیخ زین الدین رئیس شهرک علمی و تحقیقات اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه اکچواتورهای هوشمند در حال حاضر در کشور  تولید نمی شود برای نخستین بار پژوهشگران و محققان این شهرک علمی و تحقیقاتی موفق به ساخت آن شدند.

وی با بیان اینکه اکوچو اتورهای هوشمند در ارتقای صنعت اتوماسیون اهمیت زیادی دارد افزود: اکچو اتورهای هوشمند یا موتورهای حرکت خطی هوشمند در ارتقای صنعت اتوماسیون اهمیت بسزایی داشته و حرکت خطی آن می تواند توسط مولفه های مکان، سرعت و شتاب کنترل شود البته با توجه به نوع کنترل مورد نیاز، مکانیزم سنجش مولفه ها با موتور حرکت خطی مونتاژ شده وبکار گرفته می شود.

شیخ زین الدین تصریح کرد: اکچو اتورهای هوشمند توانایی جایگزین شدن به جای جک های هیدرولیک و تجهیزات کنترلی آن را دارد و در مکانیزم های هوشمند و دقیق عملکرد خوبی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همچنین این دستگاه در کنترل تجهیزات رفت و برگشتی مکانیزم های جابجا کننده، تجهیزات کنترل حرکت، کنترل سرعت و نیرو مانند نمونه گیرهای هوشمند، والوها، دمپرها به کار گرفته می شود و همچنین نمونه های ساخته شده این دستگاه به مراکز صنعتی کشور از جمله مجتمع فولاد مبارکه اصفهان عرضه و جایگزین نمونه های وارداتی شده است./ح
برچسب ها: اکچو اتور ، هوشمند ، ابداع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار