پنج انجمن اسلامي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور در بيانيه‌اي تصريح کردند: هرچند از گروهي که برای در آتش سوختن دختران این سرزمین یک خط هم نمی‌نویسد و اولويت كار آنان حل مشكلات اساسي مردم نيست و مديريت خود را اصلح مي‌دانند، اين كارها بعيد نيست كه به جاي كمك در عملياتي ساختن اقدامات به موقع وزير بهداشت، در مقابل آن موضع بگيرند. بعید نیست که دولت نتواند با چنين وزرایی کار کند و انگار كه بايد يك وزير به جاي پيشرو بودن در امور، به صرف يك حرف گوش‌كن باشد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، پنج انجمن اسلامي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور، در بيانيه‌اي ضمن تبيين اقدامات مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، وي را جز معدود وزیران خدوم جامعه كه در پی تحقق عدالت و اجرای کامل قانون بوده است، ناميدند.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

در نظام‌های دموکراتیک، مسئولین و مدیران سياسي در هر قسمتی که باشند بقای خود را در رضایت مردم می‌بینند و تمام تلاش خود را می‌کنند که در عین حفظ حقوق گروه سیاسی خود، با اقدامات به موقع خود رضایت مردم را بدست بیاورند.

 هرگاه که در اقدام یا حتی حادثه‌ای نارضایتی عمومی را به دنبال خود ببینند، از سمت خود استعفا داده و بدین صورت به جامعه مدنی احترام می‌گذارند.

در جامعه ما که شاهد نوعی از شیوه حکومتی، یعنی مردم‌سالاری دینی هستیم، قاعدتا باید شاهد اقدامات مناسبي باشیم، البته که حقوق دینی را هم باید مدنظر قرار داد و در جهت صلاح اصلي نظام جمهوري اسلامي قدم برداشت.

اما ظاهرا از حواشی پیرامون اولین وزیر زن جمهوری اسلامی ایران، آنچه برمی‌آید عکس این اتفاقات است و دفاع از حقوق به حق مردم، موجبات برکناری احتمالي ایشان را فراهم کرده است.

هرچند از گروهي که برای در آتش سوختن دختران این سرزمین یک خط هم نمی‌نویسد و اولويت كار آنان حل مشكلات اساسي مردم نيست و مديريت خود را اصلح مي‌دانند، اين كارها بعيد نيست كه به جاي كمك در عملياتي ساختن اقدامات به موقع وزير بهداشت، در مقابل آن موضع بگيرند.

بعید نیست که دولت نتواند با چنين وزرایی کار کند و انگار كه بايد يك وزير به جاي پيشرو بودن در امور، به صرف يك حرف گوش‌كن باشد.

شایعه پیرامون برکناری وزير محترم بهداشت و درمان آن هم در 6 ماه مانده به پایان کار دولت كه بعد از اظهار نظرات انتقادی ایشان نسبت به عدم تخصیص ارز لازم برای واردات دارو و همچنین ترجیح دادن غذای سگ به دارو توسط دولت، نشان‌دهنده آن است که مجموعه دولت حتی کوچکترین انتقادات را از درون مجموعه خود نمی‌تواند تحمل کند.

لازم می‌دانیم در کنار کاستی‌هایی که وجود دارد و انتقاداتی که داشته و داریم، نکات زیر را متذکر شویم:

1- سرکار خانم وحید دستجردی که نخستین وزیر زن دولت پس از انقلاب بوده‌اند، عملکرد قابل تقدیری را از خود نشان داده‌اند و با توجه به سابقه گذشتگان، کارنامه ایشان در نزد دلسوزان بهداشت و درمان كشور درخشان است و اقدامات خوبي در بهبودي وضع بيمارستان‌ها انجام دادند.

2- شروع طرح بزرگ پزشک خانواده که اجرای کامل و صحیح آن نظام سلامت ایران را به یکی از پیشرفته ترین جوامع  تبدیل خواهد کرد، در زمان وزارت ایشان بوه است، کاری که کمتر وزیری در سال آخر خود سراغ آن می‌رود که این اتفاق مهم، نشان‌دهنده عزم راسخ ایشان در خدمت‌ورزی و حرکت رو به جلو در کشور است كه ان‌شاءالله با تامين به موقع بودجه به سرانجامي ايده‌آل برسد.

3- بالا بردن شاخص‌های کمی و کیفی که از آمارهای ارائه شده کاملا می‌توان دریافت که مسئولین مربوطه در وزارت خانه فارغ از بازی‌های سیاسی به وظیفه خود عمل کرده و تلاش کردند تا حداکثر بهره را از زمانی که برای خدمت رسانی در اختیارشان قرار گرفته است استفاده کنند.

4- شهامت و صداقت وزیر در ابطال آزمون دستیاری، انتقاد از نحوه تخصیص ارز به دارو، مخالفت با توسعه قلیان خانه ها در جامعه، اعلام آلودگی آب تهران در برخی مناطق هر چند که به مذاق عده‌ای خوش نیامد، اظهار نظر سریع پیرامون آلودگی هوای تهران که پیش از این پذیرش این حقیقت توسط یک مسئول و ارائه توصیه های سلامتی، کمتر مشاهده می‌شد؛ همه و همه نشان‌دهنده این است که ایشان جزء معدود وزیران خدوم نسبت به جامعه بوده که در پی تحقق عدالت و اجرای کامل قانون بوده است.

در پايان اميدواريم ايشان در پايان دولت كنوني همچنان به اقدامات خود در جهت بهبود وضع سلامت جامعه ، ادامه داده و در جهت اعتلاي مناسب رشته‌هاي مختلف از جمله پرستاري و فيزيوتراپي، اقدامات مناسب‌تري انجام دهند كه نياز سلامت جامعه را در پي داشته باشد و به جايگاه مناسبي در وضعيت سلامت مردم برسيم.

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي مشهد
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي لرستان
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كرمان
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تبريز

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار