روزنامه گاردين فاش کرد "آن کلاید" نماینده پارلمان انگلیس و عضو فراکسیون حزب کارگر از احزاب مخالف دولت در این کشور در اعتراض به نقض حقوق بشر و سرکوب دموکراسی در بحرین، هدیه سفیر بحرین در لندن را نپذیرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری البشیر، "کلاید" که عضو کمیسیون امور خارجه و رئیس کمیسون حقوق بشر پارلمان است، با دیدن مجموعه ای از هدایا در دفتر کارش تعجب کرد و وقتی از منبع ارسال این هدایا پرسید ، فروشگاه های مایسون و فورتنام به عنوان منبع معرفی شدند اما وقتی پیگیری ها نشان داد که منبع اصلی هدایا آلیس سمعان سفیر بحرین در انگلیس است ، دستور داد بلافاصله هدایا را بازگردانند.

وی سپس در پیامی به سفارت بحرین در لندن با انتقاد از شکنجه و زندانی شدن مخالفان و فعالان دموکراسی خواه اعلام کرد ممکن نیست چنین هدایایی را بپذیرد.

این هدایا در حالی برای یک عضو کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس ارسال شد که این کمیسیون درباره صحت اخباری مبنی بر همدستی وزارت امور خارجه انگلیس با بحرین در زمینه نقض حقوق بشر در این کشور عربی در حال تحقیق است.

روزنامه گاردین به نقل از "آن کلاید" نوشت:‌ به دلیل آنچه که بر سر شهروندان بحرینی می آید محال است چنین هدیه ای را بپذیرم در نتیجه از کارکنان دفترم خواستم این هدایا را به سرعت به فروشگاه های ارسال کننده باز گردانند.

این روزنامه انگلیسی فاش ساخت سمعان که سال گذشته به سمت سفیر بحرین در انگلیس منصوب شد ، تاکنون هدایای مشابهی را برای ده نماینده پارلمان انگلیس ارسال کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار