عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: ‌تا زماني که زمينه ابطال تحريم‌ها و بازگرداندن دارايي‌هاي ايران فراهم نشود ما حتي فکر مذاکره با آمريکا و غرب را نخواهيم کرد.

سيد باقر حسيني در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي جان كري مبني بر مذاكره با ايران گفت: همانطور که مقام معظم رهبري هم فرمودند ما به آمريکا هيچ اعتمادي نداريم و تضميني هم براي گفته‌هاي سياست‌مداران آمريکايي وجود ندارد بايد به اين مسئله توجه کرد که آنها به دنبال مذاكره نيستند بلکه به دنبال اين هستند که جمهوري اسلامي را تا جايي که مي‌توانند محدود کنند و جلوي پيشرفت ما را بگيرند.

وي افزود: نمي‌توان به حرف‌هاي آمريکا و غرب در مورد تغيير رويکرد با ايران اعتماد کرد چرا كه درست است که افراد جابه‌جا مي‌شوندو نوع برخورد و ادبيات سياست‌مداران تفاوت مي‌كند اما اصل سياست‌هاي آمريکا و غرب در قبال جمهوري اسلامي ايران تغييري نمي‌کند.
 
حسيني تصريح كرد: غرب به خوبي مي‌داند که ايران در فعاليت هسته‌اي خود انحرافي نداشته و نخواهد داشت اما مشكل اصلي سران غرب پيشرفت ايران و استقلال آن است.
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه آمريکا بايد براي نشان دادن حسن نيت خود در راستاي مذاکره با ايران تحريم‌هاي اعمال شده را لغو کند چرا كه سران اين كشور به خوبي مي دانند كه فشار بر جمهوري اسلامي هيچ گاه موثر نبوده چرا كه ايرانيان از مواضع و حقوق خود عقب‌نشيني نمي‌كنند.
 
وي در ادامه افزود: آمريکا و غرب اگر فکر مي‌کنند با اعمال فشار بيشتر مي‌توان ايران را متقاعد کرد که از حقوق خود دست برداشته و در راستاي تحقق خواسته‌هاي انها حرکت کند کاملا در اشتباه‌اند،بايد راهکاري منطقي در پيش گيرند که با توجه به بي‌اعتمادي مطلق و کاملي که در جمهوري اسلامي ايران و با توجه به رويكردي كه در نظر مردم و مسئولين نسبت به آمريکا و غرب ايجاد شده کار ساده‌اي نيست.

نماينده زابل، زهك و هيرمند تصريح كرد: تحريم‌هايي که بر عليه کشور ما وضع شده و دارايي‌هايي كه از جمهوري اسلامي در خارج از کشور مصادره شده نشانگر دشمني با ملت ايران است و تا زماني که زمينه ابطال تحريم‌ها و بازگرداندن دارايي‌هاي ايران فراهم نشود ما حتي فکر مذاکره با آمريکا و غرب را نخواهيم کرد.

وي در ادامه گفت: اگر شروط ما پذيرفته شود و آمريکا حسن نيت خود را با لغو تحريم‌ها و استرداد دارايي‌هاي ايران در خارج از کشور و دست برداشتن از رفتار خصمانه در مقابل ايران نشان دهد بعد از اين اقدامات مي‌توان درمورد مذاکره تصميم‌گيري كرد.
 
حسيني در پايان با بيان اينكه ادعاي اخير جان كري به منظور انحراف افكار عمومي مطرح‌شده است، خاطرنشان كرد: اين ادعا نيز همانند  ادعاهاي ساير مقامات آمريكايي دروغ بوده و محلي از اعراب ندارد.
انتهاي پيام/س2 
برچسب ها: حسینی ، مذاکره ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار