مدیر کار گروه توسعه فناوری نانو گفت: بسته حمایتی خدمات فناوری نوین تهیه شده و منتظر اجرای آن هستیم.

مهدی رضایت، مدیر کار گروه توسعه فناوری نانوی ستاد ریاست جمهوری معاونت علمی ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:با موضوع شرکت های دانش بنیان نباید شعاری برخورد شود چرا که شرکت های دانش بنیان در کشورهای دیگر شرکتی نسبت که توسط چند دانشجو تشکیل و کار در آن حوزه آغاز شود بلکه شرکت هایی هستند که اساتید مختلفی موضوع کسب و کار را می شناسانند لذا باید دغدغه این بحث در جامعه احساس شود.

وی افزود: ما از دولت، معاونت علمی ریاست جمهوری و شورای عالی عتف درخواست کرده ایم که تدوین این برنامه ها هر چند زودتر اجرایی شود.

رضایت تصریح کرد: هم اکنون مصوبات صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان انجام شده، بنابراین هر چه سریعتر این مصوبات مشخص شود. ستاد نانو نیز کار خود را انجام دهد.

وی از بسته حمایتی خبر داد و اظهار داشت: بسته حمایتی خدمات فناوری نوین در داخل تهیه شده است وامیدواریم به نتیجه موثری برسد..

**فعالیتهای منسجم در حوزه فناوری نوین باید شکل گیرد

رضایت در ادامه گفت: از سال 1388 تاکنون به دنبال فعالیت هايی هستیم که منجر به تاسیس گروه فناوری نوین شامل 5 فناوری زیست فنانوری، نانو، IT و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات شده است.

وی افزود: با تاکید بر انرژی های نو، علوم و فناوری شناختی که در حقیقت مرزهای علوم نوین هستند باید تاکید زیادی در خصوص فعالیتهای آن صورت گیرد تا در حوزه کلی فناوری از سایر کشورها عقب نماییم.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین در حوزه فناوری باید فعالیتها شکل منسجم داشته باشد تا بتوانیم فعالیت های زیادی در حوزه عمل داشته باشیم./ح
برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.