سفیر ویتنام در ایران گفت: همکاری‌های شیلاتی دو کشور ایران و ویتنام توسعه و افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن مازندران، خان (khanh ) سفیر کشور ویتنام در ایران در بازدید از طرح های پرورش ماهی خاویاری در مرکز مازندران توان شیلات مازندران و تجربیات آنان را در پرورش ماهی خاویاری مهم و اساسی برشمرد و گفت: همکاری‌های شیلاتی دو کشور در آینده توسعه و افزایش خواهد یافت.

مدیرکل شیلات مازندران نیز در این بازدید گفت: هیئت شیلاتی ویتنامی به سرپرستی آقای فم آین توآن معاون مدیرکل شیلات کشور ویتنام از دو طرح پرورش ماهی خاویاری در شهرستان ساری بازدید کردند.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه هیئت مذکور از نزدیک پرورش و توانمندی‌های شیلاتی دو مرکز تکثیر و پرورش ماهی شرکت قره برون (اسلامی ) و نیز شرکت آبزی گستران ساعی در شهرستان ساری بازدید کردند، افزود: شیلات مازندران آمادگی دارد تا در راستای توسعه همکاری‌های شیلاتی تجربیات خود را بین دو کشور مبادله و منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مزرعه تولید ماهیان خاویاری در استان فعال است به تولید حدود 66 تن ماهی خاویاری در سال 90 اشاره کرد و گفت: یکی از مراکز پرورش ماهی خاویاری امسال توانست تا پایان آبان ماه 156 کیلوگرم خاویار پرورشی را به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کنند./س

برچسب ها: افزایش ، شیلاتی ، ویتنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.