فيلم كوتاه نوعي خاص از سينما است كه مخاطب خاص خود را دارد، نمايش عمومي آن در شبكه هاي سيما قطعا تاثير خاص خود را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طي دوسال واندي كه از آغاز فعاليت هاي دوره جديد انجمن سينماي جوانان ايران مي گذرد، اين مجموعه تلاش كرد با توجه به وظايفي كه برعهده داردو شامل: آموزش، توليد و عرضه فيلم كوتاه است، بخش عرضه را نيز در كنار ساير مجموعه فعاليت هاي اين انجمن دستخوش تغيير نمايد لذا نمايش فيلم كوتاه علاوه بر جشنواره ها به سينما سپيده و سپس به سينما آزادي رفت، در كنار نمايش فيلم كوتاه در تهران دفاتر انجمن نيز در برنامه هاي ويژه اي همانند نمايش فيلم مستند و كوتاه روزهايي از هفته را براي نمايش فيلم و دركنار آن نقدو بررسي آثار در نظر گرفتن تا عرضه نمايش فيلم كوتاه و نمايش عمومي آن منحصر به تهران نشود.علاوه بر آن، نمايش فيلم كوتاه با موضوعات و رويكردهاي مختلف نيز جزو برنامه هاي اين مجموعه بود كه مي توان به برگزاري همزمان جشنواره بين المللي فيلم كوتاه و جشنواره ملي نماز و نيايش و يا هفته هاي فيلم با موضوعات انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، سالگرد ارتحال امام(ره)، عاشورا و ... اشاره كرد.
در اين بين بعضي از دفاتر انجمن نيز موفق شدند فيلم كوتاه را از شبكه هاي استاني نيز به نمايش در آورند كه مسلما نقش مهمي در نهادينه كردن اين هنر در استان مذكور داشت.
نمايش فيلم كوتاه از شبكه نمايش كه به تهيه كنندگي و همت پژمان لشكري پور از  شبكه نمايش از آذر ماه آغاز شد حركتي مهم و باارزش براي علاقه مندان به اين سينماي فرهيخته بود و تهيه مجموعه دي وي دي هاي  برگزيدگان جشنواره هاي دوره 27 و 28 فيلم تهران نيز و توزيع آن به شكل نمايش خانگي در ايام برگزاري جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران نيز حركت ارزشمند ديگري بود.
لذا مديريت انجمن درصدد برآمد تا مكاني را در تهران به عنوان پاتوق فرهنگي فيلم كوتاه و نمايش 90 تا 120 دقيقه فيلم به همراه نقد و بررسي و نشست پيرامون آثار به نمايش درآمده تدارك بيند كه در كنار ساير فعاليت هاي عرضه فيلم كوتاه كاركرد خود را داشته باشد.
هاشم ميرزاخاني مديرعامل انجمن در اين رابطه گفت: فيلم كوتاه نوعي خاص از سينما است كه مخاطب خاص خود را دارد، نمايش عمومي آن در شبكه هاي سيما قطعا تاثير خاص خود را دارد و در نهادينه كردن اين گرايش از سينما در بين آحاد مردم نقشي مثمر ثمر دارد اما خاصيت فيلم كوتاه نقد و بررسي و يا همان گپ و گفت پس از آن است كه مي تواند موجب ارتقاي اين سينما شود و مسلما براي مخاطبين خاص آن با اهيمت خواهد بود.
ميرزاخاني در ادامه به اهميت انتخاب مكاني مناسب براي نمايش اين فيلمها تاكيد كرد و گفت: پس از بررسي تمامي ابعاد انتخاب مكاني مناسب براي نمايش فيلم كوتاه خوشبختانه با توافق انجام شده با مديريت مجموعه فرهنگسراي ارسباران و نگاه مثبت ايشان به پايگاه شدن ارسباران براي اين بخش از سينماي كشور موافقت شد روزهاي چهارشنبه هر ماه از ساعت 18 الي 21سالن اين مجموعه به نمايش و نقدو بررسي فيلم كوتاه اختصاص يابد و از چهارشنبه 6 دي ماه شاهد اين اتفاق خجسته خواهيم بود.
رئيس هيئت مديره انجمن در ادامه با توجه به بازديدي كه از فرهنگسراي ارسباران داشته گفت: با توجه به اينكه اين فرهنگسراي در مكاني مناسب با امكان رفت و آمد و دسترسي خوب قرار گرفته و از سويي سابقه درخشان و ديرينه آن در نقد و بررسي فيلمهاي در حال اكران سينما با حضور منتقدان و علاقه مندان و همچنين  مجموعه سالن نمايش، گالري ها، كلاس ها، كافي شاپ، كتابخانه و ساير امكاناتي كه دارد فضايي بسيار مناسب براي پاتوق شدن فيلم كوتاه است و طي برنامه ريزي انجام شده از 6 دي ماه تا پايان سال هر چهارشنبه شاهد نمايش فيلم كوتاه در اين فرهنگسرا هستيم و چنانچه استقبال مناسبي از آن صورت گيرد، در سال 92 نيز اين روند ادامه خواهد يافت.
دبيرجشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران همچنين گفت: اولين جلسه را به مراسم افتتاحيه با حضور اهالي فيلم كوتاه، سينماگران و مسئولين فرهنگي و خبرنگاران اختصاص داده ايم و از هفته بعد آن به شكل روتين نمايش 90 دقيقه فيلم كوتاه و يك ساعت نقد و بررسي را  برنامه ريزي كرده ايم.
روابط عمومي انجمن در پايان ضمن دعوت از كليه علاقه مندان به فيلم كوتاه جهت شركت در اين برنامه  آورده است: اطلاعات جامع  و برنامه هاي نمايش فيلمها تا پايان سال، به زودي از سوي اين واحد در اختيار علاقه مندان قرار خواهد گرفت./ي2
برچسب ها: سینما ، نمایش ، میرزاخانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار