معاون برنامه ريزي و توسعه ايميدرو (سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران) از رشد 8،7 درصدي فولاد خام در 9 ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيدجواد ميرمعيني گفت: براساس گزارش انجمن جهاني فولاد با توليد 9 ميليون و 300 هزار تن فولاد در 9 ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال 2010 ميلادي توليد فولاد کشور 21،8 درصد افزايش يافته است.

وي پيش بيني کرد تا پايان امسال توليد فولاد خام کشور به 16 ميليون تن برسد که در مقايسه با دو سال قبل حدود 20 درصد افزايش خواهد داشت.

ميرمعيني گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد توليد فولاد خام به 35 ميليون تن در سال برسد و ايميدرو با استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي اين مهم را محقق خواهد کرد.

وي به طرح هاي توسعه اي ايميدرو با بکارگيري ظرفيت بخش خصوصي اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 8 طرح فولادي دردست اجراست و تا سال آينده بخش احياي آن که آهن اسفنجي است به بهره برداري خواهد رسيد.

ميرمعيني گفت: تا دو سال‌ آينده نيز توليد فولاد ايران با اجراي طرح هاي توسعه اي بيشتر مي شود و در پايان برنامه پنجم نه تنها واردات فولاد نخواهيم داشت بلکه سالانه 10 ميليون تن فولاد هم صادرخواهد شد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر از هدف گذاري 35 ميليون تن فولاد خام در پايان برنامه پنجم ظرفيت توليد 20 ميليون تن فراهم شده است، افزود: 15 ميليون تن نيز با اجراي طرح هاي توسعه اي محقق خواهد شد.

معاون برنامه ريزي و توسعه ايميدرو گفت: با اجراي برنامه توليد فولاد در مناطق ويژه مانند خليج فارس، رتبه جهاني کشور که 15 تا 17 است، بازهم ارتقا خواهد يافت./س
برچسب ها: فولاد خام ، معادن ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار