دبیرکل جنبش الامه در دیدار با سفیر کشورمان در بیروت از نقش دولت و ملت ایران در چهار پیروزی افتخارآفرین جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ تقدیر کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران،‌ «شیخ عبدالناصر الجبری» دبیرکل «جنبش الامه» عضو شورای رهبری جبهه عمل اسلامی و عضو تجمع علمای مسلمین لبنان با حضور در سفارت کشورمان در بیروت و دیدار با غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، از نقش دولت و ملت ایران در چهار پیروزی افتخارآفرین جبهه مقاومت طی سال‌های 2000 تا 2012 در لبنان و فلسطین تقدیر کرد.
 
در این ملاقات، دبیرکل جنبش الامه با قدردانی از اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به بیداری اسلامی و کریمانه خواندن فرمایش‌های اخیر مقام معظم رهبری در اجلاس «اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی»، اظهار داشت: خوشبختانه بازتاب گسترده و طنین انداز پیروزی مردم مقاوم غزه در جنگ 8 روزه باعث شد حتی بخشی از منتقدان (مخالفان) جبهه مقاومت، خود را با این موج عظیم همراه کنند.
 
وی با انتقاد از ادامه جنایت‌های اشغالگران صهیونیست علیه مردم ستمدیده فلسطین به خصوص در آستانه انتخابات کنیست؛ به طرح صهیونیست‌ها برای جلوگیری از انسجام مسلمانان و فتنه انگیزی بین برادران شیعی و سنی در لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان و بسیاری از دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرد.
 
وی سپس ابراز امیدواری کرد که طیف‌های مختلف سیاسی و مذهبی جهان اسلام از جمله تمام گروه‌های سیاسی و مذهبی لبنان و سوریه، حداکثر توان خود را متوجه مقابله با سیاست‌های خطرناک صهیونیست‌ها و حامیان آنها کنند.
 
رئیس دانشکده دعوت اسلامی همچنین با اشاره به درگیری‌های اخیر شهر طرابلس، از اقدامات به عمل آمده برای جلوگیری از بی ثباتی در شمال لبنان و نیز مواضع جمهوری اسلامی ایران در جهت تثبیت استقرار و ثبات لبنان و انسجام جریان‌های سیاسی این کشور قدردانی کرد.
 
در این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت: دشمنان انسانیت در خارج از جهان اسلام با استفاده ابزاری و دوگانه از مفهوم حقوق بشر و یا سوء استفاده آشکار از مقوله آزادی بیان برای توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) به طرق مختلف و در داخل قلمرو جهان اسلام با سیاست «تفرقه بینداز، حکومت کن» درصدد غالب کردن «تکفیر» به جای «تکفیر و تدبیر» جهت دامن زدن به کشتار مردم بی دفاع در کشورهای مختلف و به دست خود مسلمانان یا گروه‌هایی منتسب به جهان اسلام هستند.
 
رکن‌آبادی افزود: در شرایط جاری که دشمنان برای جلوگیری از ظهور چهره واقعی بیداری اسلامی یا دست کم منحرف کردن آن در مسیر دلخواه خویش، از هیچ دسیسه‌ای فروگذار نمی‌کنند؛ رسالت علمای آگاه و دلسوز برای روشنگری عموم مردم، بسیار سنگین است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار