با بومي‌ سازي افشانکها و نازل‌هاي خنک‌کننده سگمنت‌هاي ماشين توسعه يافته شماره 2 ريخته‌ گري فولاد مبارکه قيمت تمام شده ساخت داخل اين تجهيزات به يک هفتم قيمت خارجي رسيد و 780هزار دلار صرفه جويي شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان کارشناس قطعات يدکي واحد ريخته گري مداوم فولاد مبارکه با اعلام اين خبر و با بيان اينکه وظيفه اين افشانکها و نازل ها مخلوط کردن آب و هوا جهت خنک کاري سگمنتهاي ماشين توسعه يافته شماره 2 ريخته‌گري مي باشددر اين زمينه اظهار داشت: 23 نوع از اين افشانکها و نازل ها در سگمنتهاي صفر تا 9 اين ماشين استفاده شده است که 2 نوع آن 140 عدد و مجموع مصرف ساليانه اين افشانکها و نازل ها 2000عددمي باشد که در سال 1389 هر عدد آن 450 دلار از کشور آلمان خريداري مي گرديد.

سيد مجتبي غيوري ادامه داد: با توجه به مشکلات زياد در تهيه و قيمت بالاي اين تجهيزات تصميم به بومي سازي آنها گرفته شد. پيرو اين تصميم تيم فني متشکل از برنامه‌ريزي بومي سازي، دفتر فني تعميرات واحد ريخته گري، تعميرگاه ريخته گري و قسمت خريد (ساخت داخل و کنترل کيفيت) تشکيل گرديد.

وی اولين قدم در اين راه را تهيه دفترچه فني به کمک مهندسي معکوس خواند و افزود: در ادامه تيم فني به شناسايي و انتخاب سازنده همت گمارد که اين عمل با شناسايي سازندگان توانمند داخلي همراه گرديد. بعد از آن چند عدد به صورت آزمايشي ساخته شد و موردآزمایش عملکردي قرارگرفت که خوشبختانه نتيجه مثبتي به همراه داشت ضمن اينکه نمونه بومي سازي شده کيفيت قابل توجهي نسبت به نمونه خارجي آن داراست علاوه بر اين هزينه نمونه بومي سازي شده حدود يک هفتم قيمت خارجي آن مي‌باشد.

کارشناس قطعات يدکي واحد ريخته گري مداوم فولاد مبارکه تصريح کرد: با بومي سازي اين افشانکها و نازل ها علاو بر اينکه ساليانه از خروج 780 هزار دلار ارز از کشور جلوگيري به عمل آمد، زمينه اشتغال و خودباوري براي صنعتگران کشورمان نيز فراهم شد./س

برچسب ها: اصفهان ، صرفه ، جویی ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.