رئيس مجلس شوراي اسلامي با وزير دادگستري سريلانكا ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر دادگستری سریلانکا، ظرفیتها و توانمندیهای وسیع جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فناوری و علمی، پشتوانه مناسبی برای توسعه و پیشرفت سریلانکا دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی در این زمینه حمایت می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: همکاری‌های پارلمانی به رفع موانع توسعه روابط و شناسایی ظرفیتهای جدید در عرصه‌های گوناگون کمک می‌کند.

لاریجانی همچنین با ابراز خرسندی از روند حل مشکلات سیاسی و امنیتی سریلانکا اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران تقویت ثبات و آرامش در منطقه از جمله سریلانکاست.

در ادامه اين ديدار "رئوف حکیم" وزیر دادگستری سریلانکا گفتگوها و مذاکرات خود را با مقامات سیاسی- قضایی کشورمان سازنده و مفید خواند و گفت: سریلانکا برای توسعه و گسترش همه جانبه همکاریهای دوستانه با ایران اهمیت فراوانی قائل است.

وی با قدردانی از کمکهای انسانی و بشردوستانه کشورمان به سریلانکا افزود: مردم سریلانکا هیچ وقت حمایتهای انسانی جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

حکیم بر اهمیت افزایش رایزنیها و رفت و آمدهای مقامات بلندپایه دو کشور تاکید کرد و گفت: توسعه همکاریهای اقتصادی- تجاری دو کشور برای سریلانکا اهمیت فراوانی دارد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار