توسعه ناهماهنگ و ناسازگار با طبیعت و محیط زیست به میزان گسترده ای تمام جوامع به ویژه کشور ما را در بر گرفته و در اثر مصرف بد بهره برداری خوبی از انرژی ها نداریم .

دکتر حسن رحیم زاده استاد دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر با بیان این که عدم توسعه هماهنگ و سازگار با محیط زیست موجب ایجاد مشکلات فراوانی در زندگی شده است به خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه تمام دانشگاه های دنیا بحث توسعه پایدار را به طور جدی دنبال می کنند و بررسی بخش انرژی و مواد که مربوط به مهندسین می شود تاکید داریم که هر موادی را برای ساخت و ساز استفاده نکنند.

وی افزود: با توجه به این که در بحث استفاده بهینه از انواع انرژی ها مصرفی بار آمده ایم به تبع آن گرفتار آلاینده ها در اثر مصرف بد انرژی شده ایم که این امر موجب فراموش شدن اقتصاد انرژی در فرهنگمان شده است.

عضو قطب علمی انرژی و کنترل با اشاره به این که میزان خسارت ها از بعد بهداشت و سلامت به اندازه ای است که جبران پذیر نیست اذعان داشت: باید نگاهمان را در استفاده از انرژی ها عوض کرده و به نسل های آینده نیز بیندیشیم و از موادی برای ساخت و ساز استفاده کنیم که تجدید پذیر بوده و کمتر به طبیعت صدمه وارد کند.

وی خاطر نشان کرد: باید به استاندارد های موجود در دنیا توجه داشته باشیم و بحث اقتصاد و هزینه را در استفاده از انرژی ها لحاظ کنیم تا مصرف کننده صرف نباشیم./ع2
برچسب ها: انرژی ، زیست ، بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار