مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از انجام 15 وقف قرآنی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

حجت ‌الاسلام محمدطاهر گرایلی،مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وقف قرآنی یکی از نمونه‌ های وقف با ثمرات فرهنگی زیاد در جامعه بوده که با غفلت مواجه شده است.

وی با بیان این‌ که جامعه امروز نیاز شدیدی به وقف‌های فرهنگی از جمله وقف قرآن دارد، گفت: مردم باید به این نوع از وقف توجه بیشتری کنند، زیرا طبق سخنان گوهربار امام صادق(ع)، سنت یا همان وقف‌های قرآنی از جمله حسناتی هستند که ثمره آن بعد از مرگ نیز تا روز قیامت برای صاحبش ادامه دارد.

وی با بیان این‌که وقف ‌های فرهنگی مثل وقف‌های قرآنی در خراسان جنوبی کم است، گفت: با توجه به این ‌که خراسان جنوبی یکی از قطب‌های دانشجویی و حوزوی کشور است، انجام این گونه وقف‌ها زمینه ‌های اصلاح فرهنگی جامعه را فراهم کرده و اثرات آن در درازمدت موجب اصلاح کلی در تمامی نقاط کشور می ‌شود.

حجت ‌الاسلام گرایلی با بیان اینکه وقف‌های قرآنی، وقف‌هایی هستند که با هدف انجام فعالیت‌های قرآنی صورت می ‌گیرد، گفت: در حال حاضر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان با استفاده از ثمرات وقف‌های قرآنی اقدام به برگزاری برنامه قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه استان می‌ کنند.

وی در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون59 وقف در استان انجام شده است، گفت: اداره اوقاف برای نهادینه کردن وقف قرآنی در جامعه، نیازمند همکاری مردم و مسئولان استانی و شهرستانی است./ز

برچسب ها: وقف ، قرآنی ، خیریه ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار