خواهر احمد عزیزی، شاعر آیینی كشور از وضعیت جسمانی برادرش ابراز رضایت كرد و گفت: طبق گفته پزشكان، وضعیت وی رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

زینب عزیزی 'گفت : وضعیت عمومی برادرم خوب است و مانند افراد عادی می‌تواند از راه دهان غذا بخورد.

وی با بیان اینكه سطح هوشیاری احمد عزیزی یازده است،افزود : مشكل جسمی وی تنگی لوله تراشه است و پزشكان می گویند عزیزی در صورتی قادر به انجام جراحی برای حل این مشكل خواهد بود كه هوشیاری وی به حد طبیعی (حدود 15) برسد.

خواهر این شاعر بنام كرمانشاهی همچنین از آیین رونمایی از سند سجلی احمد عزیزی خبر داد و گفت: این آیین قرار است فردا همزمان با سالگرد تولد احمد با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسوولان محلی در محل گنجینه ثبت احوال كرمانشاه برگزار شود.

' احمد عزیزی ' در چهارم دی ماه 1337 در سرپل ذهاب كرمانشاه به دنیا آمد، وی قبل از پیروزی انقلاب به دعوت شمس آل احمد به تهران رفت و دیداری نیز با استاد مرتضی مطهری داشت.

وی با آغاز جنگ به همراه خانواده به تهران نقل مكان كرد و برای مدتی ساكن شهرستان نور شد سپس در تهران اقامت گزید و به همكاری با روزنامه جمهوری اسلامی پرداخت.

عزیزی سرودن شعر را از سال ‌های جوانی با مجله جوانان آغاز كرد.

تمایل سبك وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، الهام گرفته از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است.

این سبك تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته است، اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیخته است و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثار او موج می‌زند.

' كفش‌های مكاشفه ، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ ، ترجمه زخم ، باران پروانه ، رودخانه رؤیا ، ملكوت تكلم و سیل گل سرخ ' از جمله‌ آثار این شاعر است.

عزیزی از پانزدهم اسفندماه 1386 به علت كاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و كلیوی در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه تاكنون بستری است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شاعر ، عزیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.