معاون خدمات شهری شهرداری قم از احداث دو کمربند سبز حفاظتی در اطراف شهر قم خبر داد و گفت: با این اقدام شاهد کاهش گرد و غبار در آسمان شهر قم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از نفوذ بادها و ذرات گرد و غبار اظهار کرد: احداث کمربند سبز حفاظتی بزرگراه امام علی (ع) و اتوبان کاشان از اقدامات انجام شده در توسعه فضای سبز است.
وی با اشاره به موقعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی استان قم گفت: استان قم به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کویر مرکزی ایران از یک سو و اختلاف ارتفاع زیاد از سطح دریا از سوی دیگر دارای اقلیمی گرم و خشک است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: وزش باد‌های مناطق غربی و شمال شرقی بر دما و میزان بارندگی تأثیر بسزایی داشته و موجب خشکی هوا و ایجاد گرد و غبار فراوان در سطح شهر قم می‌شود.
اصفهانیان مقدم گسترش و نگهداری فضای سبز شهری را از اولویت‌های اصلی شهرداری قم دانست و افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در نظر دارد با استفاده از تمام امکانات موجود و کارشناسان مجرب، به سوی بهسازی و ایجاد اعتدال و شادابی فضای شهری با استفاده از درختان و گیاهان متناسب با آب و هوای شهر قم گام بردارد./س
برچسب ها: قم ، نفوذ ، گرد و خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.