گروه گزینش گر تیم های ملی، نفرات منتخب برای حضور در اردوی تیم های ملی شطرنج در سال 92-1391 را اعلام کرد و ستاد بزرگ اصغر گلی زاده شطرنجبار تبریزی پس از قهرمانی در ایران به اردوی تیم ملی دعوت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، در بخش آقایان: اصغر گلی زاده، پوریا درینی، احمد عسگری زاده، همایون توقیفی و احسان قائم مقامی. دو نفر دیگر براساس نتایج بازیکنان در مسابقه های ماه های آینده برگزیده خواهند شد.

- در بخش بانوان: میترا حجازی پور، شایسته قادرپور، غزل حکیمی فرد، سارا سادات خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و مینو عسگری زاده. یک نفر دیگر بر اساس نتایج بازیکنان در رقابت های ماه های آینده برگزیده خواهد شد.

استاد بزرگ اصغر جگلی زاده در رقابتهای قهرمانی کشور در زاهدان توانست با شکست دادن رقبای قدر خود همچون اسحان قائم مقامی و پوریا درینی برای اولین بار به مقام قهرمانی کشور دست یافته و کاپ قهرمانی را برای اولین بار در تاریخ شطرنج کشور به استان آورد.

گلی زاده در رقابتهای قهرمانی کشور سال 90 نیز توانسته بود به دیدار فینال راه یابد ولی در فینال به احسان قائم مقامی مساوی کرد و نائب قهرمان شد.

اصغر گلی زاده استاد بزرگ شطرنج آذربایجانشرقی قهرمان چهل و ششمین رقابتهای شطرنج مردان کشور شد و بربام شطرنج ایران ایستاد.

در دور یازدهم اصغر گلی زاده استاد بزرگ شطرنج آذربایجانشرقی برابر حریف خود به پیروزی دست یافت و قهرمان شد.

رقابتهای شطرنج قهرمانی آقایان کشور با حضور 31 شطرنجباز از سراسر ایران به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

اصغر گلی زاده با این قهرمانی 9 امتیازی شد و مدال طلا و قهرمانی ایران را در حضور بزرگان این رشته از آن خود کرد تا پس از سالها مدال خوش رنگ طلای شطرنج کشور در حضور بزرگانی همچون احسان قائم مقامی و پوریا درینی به تبریز آید.

در حالی که سرنوشت قهرمانی به نتایج دور پایانی بستگی داشت، اصغر گلی زاده که صدرنشین مسابقات بود در این دور برابر نیما جوانبخت مساوی کرد تا چهره قهرمان را بازی درینی و عسگری زاده مشخص نماید. پوریا درینی در این دیدار شکست خورد تا اصغر گلی زاده با 8.5 امتیاز عنوان قهرمانی چهل وششمین دوره مسابقات قهرمانی کشور را به خود اختصاص دهد.

پوریا درینی نیز با 7.5 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. احمد عسگری زاده و همایون توفیقی نیز هریک با 7.5 امتیاز به ترتیب در مکانهای سوم و چهارم قرار گرفتند. همچنین احسان قائم مقامی نیز با 7 امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی قرار گرفت. امیر کوثری نیا، نیما جوانبخت و مرتضی دربان نیز هر یک با 7 امتیاز به ترتیب در مکانهای ششم تا هشتم ایستادند.

به این ترتیب پرونده چهل و ششمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی کشور (آقایان) با قهرمانی اصغر گلی زاده بسته شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساغول
۱۶:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
عالیه