معاون امور سازمان های مردم نهاد مركز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت كشور گفت: 17 هزار سازمان مردم نهاد در كشور فعال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داوود امینی امروز در نشست آموزشی كارشناسان سازمان های مردم نهاد استانداری های شمال غرب كشور در شهرستان سرعین افزود: سمن ها ، نیروی عظیم مردمی هستند كه به كمك دولت آمده و در راستای سیاست ها حركت می كنند.

وی با بیان اینكه بیشتر سمن ها مطابق با نیازها تشكیل نشده است گفت : ما هم اكنون نیازمند فعالیت سمن ها در بحث های فرهنگی و اجتماعی هستیم كه بیشتر سمن ها در حوزه امور خیریه فعالیت دارند.

امینی افزود: در حالیكه از 40 مورد بلایای طبیعی شناخته شده درجهان 33 مورد آن در كشور ما وجود دارد ، نیازمند تشكیل سمن هایی در زمینه امداد و نجات و بحران هستیم.

وی با بیان اینكه سمن ها باید بر اساس احساس نیاز در كشور ایجاد شوند گفت : بیشتر سازمان های مردم نهاد در كشور از موضوع فعالیت خود خارج شده اند كه باید در این امر نظارت صورت گیرد.

امینی همچنین در مورد نشست كارگاهی سرعین گفت : كارگاههای آموزشی برای اعضای تشكل های مردم نهاد از استان خراسان شمالی آغاز شد و تا كنون در 20 استان برگزار شده و تا پایان دی ماه در 11 استان باقیمانده نیز برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری این كارگاه ها به منظور ارتقا و توسعه كمی و كیفی سازمان هاست و باید تلاش كنیم تا عملكرد مثبت آنها را انعكاس دهیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، سازمان ، مردم ، نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.