عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات مغرضانه سخنگوي وزارت خارجه انگليس گفت: قدرت‌های غربی که خود آنها در راس لیست کشورهای ناقض حقوق بشر هستند، صلاحیت اظهار نظر، پیگیری و رسیدگی به حقوق بشر را ندارند.

سیدباقر حسینی نماینده مردم زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با محکوم کردن اظهارات ویلیام هیگ درباره وضعیت برخی محکومان قضایی در ایران، گفت: کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که تمام جنایات سازمان‌یافته در دنیا را از طریق مزدوران تروریستی که در اختیار دارند سامان‌دهی و مدیریت می‌کنند، جایگاهی در دفاع از حقوق بشر ندارند.

وی در ادامه افزود: تمام جنایت‌هایی که در چند دهه اخیر شاهد آن هستیم از جمله ظلم‌هایی که در حق مردم افغانستان، عراق و سوریه صورت می‌گیرد و همچنین حذف نام گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی تنها گوشه‌ای از جنایات کشورهای اروپایی و آمریکایی مدعی حقوق بشر است که حقوق بشر تنها به ابزاری سیاسی برای آنها تبدیل شده و هر روز شاهد نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر در خود این کشورها هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سابقه طولانی استعماری و پرونده سنگین نقض حقوق بشر در انگليس اظهار داشت: قدرت‌های غربی که خود آنها در راس لیست کشورهای ناقض حقوق بشر هستند صلاحیت اظهارنظر، پیگیری و رسیدگی به حقوق بشر را ندارند.

گفتنی است؛ ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران در خصوص وضعیت برخی محکومان قضائی در جمهوری اسلامی ایران اظهار نگرانی کرده است.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: انگلیس ، ایران ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار