همايش جبهه پايداري با محوريت تبيين ريشه‌هاي يوم الله 9 دي‌ روز گذشته با حضور آيت‌الله مصباح در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی با محوریت تبیین ریشه‌های حماسه 9 دی روز گذشته با حضور آیت‌الله مصباح یزدی، آيت‌الله رجبي، حداد عادل، صادق محصولی، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، باقری لنکرانی و اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.



اولین سخنران آیت‌الله رجبی قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بود.

وی اخلاص مقام معظم رهبری را عنصری دانست که نظام را از همه بحران‌ها بخوبی عبور داده است.

آیت‌الله رجبی گفت: در دوران اصلاحات تئوریسین‌هاي غربی گفتند که خیالمان از انقلاب اسلامی راحت شد و استحاله فرهنگی رخ داد، اما اینگونه نشد.
 


در ادامه کامران باقری لنکرانی که سابقه یک دوره وزارت در دولت نهم را در کارنامه سیاسی خود دارد به عنوان سخنگوی جبهه پایداری دومین سخنران این همایش بزرگ بود.


لنکرانی گفت: برخی واقعه 9 دی را با سایر وقایع مقایسه می‌‍کردند و آن را همچون سایر راهپیمایی‌ها می‌پنداشتند اما با نگاه قرآنی، مقام معظم رهبری فرمودند که 9 دی یک قله است و سال‌ها طول می‌کشد تا اندیشمندان بفهمند که در 9 دی چه اتفاق بزرگتری رخ داد.

اين سياستمدار عبرت آموختن از 9 دی را به عنوان تأملی در آینده انقلاب اسلامی عنوان کرد.

لنکرانی تأکید کرد: امروز به تفکر 9 دی احتیاج داریم و آنچه که در صحنه‌های امروز می‌تواند نوید بخش آینده انقلاب اسلامی باشد، نگاه برآمده از این قله بزرگ است.

سخنگوی جبهه پایداری تلنگری‌ به مسائل اقتصادی زد و راه حل خروج از بن بست را، مردمی کردن اقتصاد با استفاده از آموزه‌های دینی دانست.

در ادامه اين همايش حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در همایش جبهه پایداري اظهار داشت: هنگامی که حوادث سال 88 رخ داد هدف فتنه‌گران مقابله با ولایت بود، لذا زمانی که در روز عاشورا به ولایت امام حسین(ع) اهانت شد، مردم هوشیارانه با آن به مقابله پرداختند.


دبيرکل جبهه پايداري با بیان اینکه مردم با حضور باشکوه خود در حماسه 9 دی نشان دادند که در برابر توهین به ولایت ساکت نمی‌نشینند، ادامه داد: روز 9 دی روز بسیار خوبی است و باید این روز را پاسداشت، گرچه برخی دوست ندارند در ارتباط با این روز صحبت شود.

هنگامي که آیت‌الله مصباح یزدی وارد سالن همايش شد حاضرين با شعار "ياور رهبري آمد" "عمار رهبري آمد" از وي استقبال کردند.

آيت‌الله مصباح  در ابتدای سخنرانی خود 9 دی را تولد دوباره انقلاب دانست و گفت: انقلابی که به دست پیغمر اکرم (ص) شکل گرفت و به کشورهای دیگر گسترش یافت، از یک کار فرهنگی شروع شد.

این مرجع تقلید کمبودها و انحراف‌ها را در تخلف از قواعد، اصول و احکام دانست و تأکید کرد: یکی از آثار ایمان واقعی این است که انسان می‌بیند باید چه کاری را انجام دهد یا به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب به نوعی بصیرت دست می‌یابد.


آیت‌الله مصباح که در این سخنرانی خود به نوعی گذری به تاریخ صدر اسلام زده بود، گفت: هدفم از بازگو کردن تاریخ صدر اسلام این بوده که بگویم نگاه و بازخوانی تاریخ صدراسلام می‌تواند درسی برای امروز ما باشد.

رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تأکید کرد مهم‌ترین نقص جامعه اسلامی کنونی امروز که می ‌واند منشأ فتنه‌های عظیم باشد، کاستی در بینش اسلامی است.


*مهمترين خصم ما در حوزه دين و انديشه، سکولاريسم است/نبايد سر مردم کلاه گذاشت


وی همچنین مهمترین خصم ما را در حوزه دین و اندیشه سکولاریسم دانست و اظهار داشت: استکبار جهانی این مسئله را ده‌ها بار در عالم تجربه کرده که با سیاست مدارانی که با دین سروکار ندارند می شوند معامله کرد اما هنگامی که با انقلاب اسلامی مواجه شد، هرکاری کردند نتوانستند با امام معامله کنند.

آیت‌الله مصباح گفت: نبايد کلاه سر مردم نگذاشت؛ انتخابات را مسئله ساده‌ای ندیدیم.

وی تأکید کرد: یکی از اشتباهات برخی افراد در این است که می‌گویند رأی دادن حق مردم است، اما گاهی در بینش اسلام حق با یک تکلیف زوج است؛ شما حق دارید به هر کسی که می‌خواهید رأی بدهید، اما مکلف‌ايد به یک اصلح رأی بدهید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای انتخاب اصلح موظف به تحقیق زیاد هستید، ادامه داد: تکلیف شناسایی و رأی دادن به اصلح است که نباید فراموش شود چرا که سرنوشت ساز است.

گفتني است حداد عادل نیز که با تأخیری چند دقیقه‌ای خود را به سخنرانی آیت‌الله مصباح رسانده بود در پایان همایش با خوشرویی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تمام سوالات آنان پاسخ داد.


این کاندیدای احتمالی انتخابات آتی که به تازگی با ولایتی و قالیباف ائتلافی را تحت عنوان 2+1 تشکیل داده است، گفت: ائتلاف 2+1 تلاشی است برای رسیدن به وحدت در میان اصولگرایان؛ این ائتلاف فهرست بسته‌ای نیست و زمینه پیوستن سایر اصولگرایان به آن فراهم است.

حداد همچنین درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات آتی گفت: تاکنون برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته‌ام.


*از ساکتين فتنه و منحرفين اصلح انتخاب نمي‌کنيم


مرتضی آقا‌تهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره ویژگی‌های کاندیدای جبهه پایداری اظهار داشت: هر کسی که مطیع ولایت فقیه باشد، اخلاص، صداقت در عمل و گفتار داشته باشد را اصلح می‌دانیم.

وی تأکید کرد: ما از ساکتین فتنه و منحرفین اصلح انتخاب نمی‌کنیم.

لنکرانی با وجود اينکه امکان داشت از پرورازش جا بماند تا آخرين لحظات  در جمع خبرنگاران به سوالات پاسخ داد؛ البته خبرنگاران خوب می‌دانند، مصاحبه تلفنی با لنکرانی بسیار مشکل است.

خبرنگار ما به لنکرانی گفت که چرا موبایلش را پاسخ نمی‌دهد، لنکرانی گفت: من وقتی بیمار را آندوسکوپی می‌کنم شما با من تماس می‌گیرید.

وي در جمع خبرنگاران کنجکاو در پاسخ به سوالی درباره بازگشتش به دولت گفت: عضو کابینه 75 میلیونی هستم.

این پزشک سیاست‌مدار مردمی کردن اقتصاد را مهم دانست و گفت: مردمی که برخی دوستان می‌خواهند عمدتا بحث آن، این است که میدان را به سرمایه داران بدهیم اما تلقی ما از اقتصاد مردمی این نیست که فقط عرصه را به سرمایه‌داران بدهیم، بلکه کسانی که صاحبان کار هم هستند باید وارد عرصه شوند.

محصولي که وزير سابقه کشور کابينه اول احمدي‌نژاد است در جمع خبرنگاران درباره ائتلاف 2+1 گفت: ما فکر می‌کنیم که اعلام این قبيل معقولات ورود زودهنگام به انتخابات است و ما باید سفارش مقام معظم رهبری را در این زمینه لحاظ کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جبهه ، پایداری ، همایش ، لن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار