امام جمعه تربت حیدریه گفت: حماسه 9 دی تلاش شوم دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تباربا اعلام این مطلب افزود : 9 دی 1357 یکی از روزهای ماندگار و تاریخی انقلاب اسلامی ایران است که در این روز مردم تربت حیدریه ولایت‌مداری و بصیرت خود را به خوبی به نمایش گذاشتند.

وی افزود : ایام الله و روزهای سرنوشت‌ساز تاریخ درس‌های فراوانی را برای انسان‌های صبور و سپاسگزار در خود ثبت کرده است و بدون تردید نهم دی ماه 1357 در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران و تقویم افتخارات مردم متدین تربت حیدریه یکی از این روزها است.

شریعتی‌تبار تصریح کرد : مردم انقلابی تربت حیدریه در نهم دی ماه 1357 با الهام از فرهنگ عاشورا و با رهبری روحانیت و عالمان دین بر علیه طاغوت خروشیدند و با تقدیم 10 شهید بزرگوار و 12 جانباز با اتحادو همبستگی و تبعیت از فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام انقلابی و شجاعانه توانستند رژیم ستم‌شاهی را به زباله دان تاریخ بیندازند.

امام جمعه تربت حیدریه بصیرت، ولایت‌مداری، دین‌داری، وحدت، همدلی ، شجاعت ، طرفداری از حق و عشق به شهادت را از دیگر ویژگی‌های حق دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم حماسه نهم دی 1357 بصیرت روحانیون و مردم در راستای دشمن شناسی بود که باید به عنوان یک وظیفه اساسی به طور مستمر دنبال شود.

شریعتی‌تبار با تاکید بر ولایت‌مداری ادامه داد: دشمن به‌منظور ایجاد شبهه نسبت به لزوم ولایت و تزلزل در این جایگاه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند بر همین اساس تشخیص ولی امر زمان و ایستادن در برابر طاغوت در راستای حرکت در مسیر حق ضرورت دارد.

وی بیان کرد: در نهم دی ماه 1388 نیز به دنبال برگزاری کنگره سرداران و یکهزار شهید عاشورایی همگام با همه مردم ایران اسلامی بر ضد فتنه‌گران و عوامل استکبار فریاد زدید و ریشه هر2 حماسه عاشورا بود و حماسه نهم دی تلاش دشمنان را برای رسیدن به مقاصد خود خنثی ساخت.

شریعتی‌تبار فتنه سال 1388 را فتنه‌ای عظیم دانست و با تاکید بر لزوم تبیین واقعه 9 دی ماه گفت: در حماسه 9 دی ماه واقعه‌ای مهم که همان حضور با بصیرت مردم در صحنه بود تلاش پیچیده دشمنان نظام برای رسیدن به مقاصد شوم خود را خنثی کرد/س 

برچسب ها: خنثی ، شدن ، تلاش ، شوم ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.