وزارت دفاع روسيه شايعات رسانه ها درباره اعزام واحد هاي کماندويي، تکنسين هاي سامانه هاي ضد هوايي و نيز صدور تجهيزات نظامي به سوريه را تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، "آناتولي آنتونوف" معاون وزير دفاع روسيه در مسکو به خبرنگاران گفت: هيچ تصميمي درباره اعزام کماندو به سوريه اتخاذ نشده است.  

وي اضافه کرد روسيه همچنين هيچ تکنسين و کاربر سامانه هاي ضد هوايي به سوريه اعزام نکرده است و همه گزارشهايي که در اين باره منتشر شده کذب محض و شايعات  رسانه اي است. 

روز دوشنبه دو کشتي عظيم آزوف و نيکلاي فيلچنکوف از ناوگان نيروي دريايي روسيه در درياي سياه بندر نووروسيسک را به مقصد بندر طرطوس در سوريه ترک کردند.

گفتني است نيروي دريايي روسيه در بندر طرطوس يک پايگاه دارد. 

واحدهاي پياده نيروي دريايي براي حفاظت از اين دو کشتي در طول اين سفر در عرشه اين دو کشتي حضور دارند. 

انتظار مي رود اين کشتيها بيست و ششم و بيست و هفتم ماه دسامبر از تنگه هاي بسفر و داردانل عبور کنند و به نيروي عملياتي روسيه در درياي سياه بپيوندند.

اين نيروي عملياتي همچنين شامل رزمناو موسکوا و ناوشکن اسمتليوي است که در حال حاضر در درياي اژه به سر مي برند و بيست و هشتم دسامبر عازم طرطوس خواهند شد.  
 
"الکساندر لوکاشويچ" سخنگوي وزارت خارجه روسيه روز دوشنبه تاييد کرد روسيه قصد دارد در صورت لزوم اتباع خود را از سوريه خارج کند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار