رییس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد گفت: سهمیه كود فسفات در سال زراعی جاری این استان چهارهزارو 260 تن است كه تاكنون یكهزارو 60 تن از این میزان تامین شده است.

سید 'یعقوب موسوی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، با بیان اینكه حدود 950 تن دیگر از این میزان بزودی تامین می شود ، افزود: بیش از560 تن نیز 'كود ماكرون' در سال زراعی جاری و با قیمت مصوب در اختیار كشاورزان این استان قرار گرفته است.
وی از تامین بیش از هفت هزار تن 'كود اوره' در سال زراعی جاری در استان خبر داد و گفت: حدود پنج هزار و 200 تن از این میزان بین كشاورزان توزیع شده است.
موسوی اظهار كرد: بیش از یكهزارو 400 تن كود اوره نیز از عسلویه به این استان در حال حمل است.
رییس سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد میزان سهمیه كود سولفات پتاسیم در استان را یكهزار و 700 تن اعلام كرد و افزود: تاكنون حدود 750 تن از این میزان به استان اختصاص یافته كه برای بخش باغبانی پیش بینی شده است.
موسوی با بیان اینكه میزان كود شیمایی باید بر اساس آزمون خاك و با تحقیقات علمی و كارشناسانه باشد، افزود: بسیاری از كشاورزان این استان تنها بر اساس میزان هكتار و نوع محصول اقدام به خرید كود می كنند.
وی قیمت واقعی هر كیسه كود شیمیایی فسفاته را حدود 800 هزار ریال دانست و افزود: این در حالی است كه سازمان جهاد كشاورزی این كیسه كود را با قیمت كمتر از 300 هزار ریال به كشاورزان می فروشد.
موسوی با بیان اینكه برخی كودها بویژه كود 'اوره' منشا معدنی و برخی ها نیز منشا شیمیایی دارند ، افزود: با وجود معادن غنی از جمله معدن فسفات چرام ظرفیت خوبی برای تامین و تولید این نوع كود در استان وجود دارد.
وی ابراز داشت: مقدمات لازم و زمین مورد نیاز از سوی جهاد كشاورزی برای سرمایه گذاری و ایجاد خط تولید كود اوره در معدن فسفات چرام انجام شده است./س
برچسب ها: کود ، فسفات ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.