رئیس کمیته داوران گفت: در رقابتهای سال 1391 شاهد قضاوت 314 داور در 140 روز زمان برگزاری رقابتها بودیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران ؛در اسد هاشم وند رئیس کمیته داوران فدراسیون دوچرخه سواری افزود:
طبق تقویم ورزشی فدراسیون دوچرخه سواری، در سال 1391 شاهد برگزاری 32 رقابت داخلی در 174 ماده در قالب 1200ساعت و 140 روز ( 99 روز زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری مسابقات و 31 روز زمان برای آماده سازی مکان برگزاری رقابتها) در نظر گرفته شده بود.

وی بیان کرد: در مجموع و از ابتدای سال جاری 140 روز مسابقه این رشته ورزشی در سطح کشور برگزار شد که دراین زمان و در مجموع شاهد حضور 314 داور در دو قسمت بانوان و آقایان این رقابتها بودیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: در سال جاری و برای نخستین بار روند برگزاری رقابتهای بانوان اعم از لیگ و قهرمانی کشور در بخش داوری به بانوان واگذار شد که با حضور 19 داور در این رقابتها، شاهد موفقیت و کسب نتایج قابل قبول از روند برگزاری رقابتها بودیم.

وی افزود: همچنین در رقابتهای امسال نیز 80 داور مرد قضاوت رقابتهای آقایان را برعهده داشتند.

هاشم وند تصریح کرد: در رقابتهای سال 91، 489 نفر در کادر اجرایی و داوری رقابتها حضور داشتند که این امر باعث شد سطح برگزاری مسابقات از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سنوات گذشته افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون تیم های شرکت کننده در رقابتهای داخلی دوچرخه سواری، تمرینات بدنسازی خود را پیگیری می کنند، کمیته داوران فدراسیون دوچرخه سواری با در نظر گرفتن برگزاری دوره های آموزشی درجه سه و ارتقاء درجه های دو و یک، به فکر افزایش سطح دانش داوران فعال در این رشته ورزشی خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین یکی از اقدامات این کمیته به منظور ارتقاء بار علمی کلیه داوران، ترجمه جزوات نحوه برگزاری مسابقات کوهستان و BMX خواهد بود که هم اکنون این امر در حال پیگیری است. /با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار