4 مرحله نخست ساماندهی وتوسعه گردشگری جزایر ناز در آبهای خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس؛ 3 جزیره ناز در یک کیلومتر ی سواحل شرقی جزیره قشم باسه هکتار مساحت ، دارای دیواره های صخره ای به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر در اطراف است.
این جزایر ساحل شنی ندارد و کاملا مسطح بوده و با جزر آب، برای مدت کوتاهی باریکه ای از خشکی این جزیره را به جزیره قشم وصل می شود.
مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این منطقه مهم گردشگری به جز جاده دسترسی، زیرساختهای موردنیاز گردشگران را ندارد.
امینی افزود : به علت حساسیت فوق العاده واهمیت اکولوژیکی جزایر ناز ،ساماندهی آن با نهایت دقت و جدیت و با مشاوره کارشناسان اجرا و در این جزایر زیرساختهای لازم مانند روشنایی ،توقفگاه ، سرویس بهداشتی ،فروشگاههای عرضه خوراکی وصنایع دستی در این منطقه ساخته می شود .
وی تصریح کرد : اکنون تسطیح فضاهای منتهی به ساحل جزایر ، تعریض جاده و زیرسازی توقفگاهها در این جزیره آغاز شده و بزودی مرحله دوم این طرح با ایجاد توقفگاه، راههای دسترسی ، فروشگاههای موردنیاز و نصب حصار و موانع لازم برای جلوگیری از آسیب رساندن خودروهای غیرمسئول ( بویژه در روزهای پایان هفته ) آغاز می شود.
امینی افزود: طرح ساماندهی این جزایر و آماده سازی آن پیش از فرا رسیدن تعطیلات نوروز پایان می یابد ./ب

برچسب ها: ساماندهی ، جزایر ناز ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.