قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ايران از نظر توليد ناخالص ملي به مرز هزار ميليارد دلار نزديک شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمود موحدي در دومين جشنواره پژوهش وزارت صنعت ، معدن و تجارت که عصر امروز برگزار شد، با بيان مطلب بالا گفت :قدرت اقتصاد کشور رشد قابل توجهي داشته  و از نظر توليد ناخالص ملي به مرز هزار ميليارد دلار نزديک شده است.

وي افزود: در حوزه تجارت و توليد مجموع صادرات ايران در سال 83 ، 5/8 ميليارد دلار بود که اين رقم در سال گذشته به نزديک 50 ميليارد دلار رسيد.

وي با تاکيد بر اشتغال زايي و توليد با محوريت ارزش افزوده بيشتر اظهار داشت : بايد يک چارچوب مشخصي براي آمايش سرزمين خود داشته باشيم تا بتوانيم در شرايط اقتصاد مقاومتي براساس امکانات خود حرکت رو به جلو در بخش هاي مختلف از جمله اقتصاد و تجارت داشته باشيم.

قائم مقام وزارت صمت ادامه داد: درشرايط اقتصاد مقاومتي نيازمند آن هستيم که دقيقا مشخص کنيم چگونه و به چه ميزان کالاهاي اساسي مورد نياز جامعه را توليد و توزيع کنيم ؟

وي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و نامگذاري سال 89 با شعار اصلاح الگوي مصرف، گفت: در چنين شرايطي که بايد بر اساس يک خط مشي مشخص و کارشناسي شده مصرفمان را مديريت کرده و امکاناتمان را بيش از پيش در مسير توسعه همه جانبه کشور قرار دهيم.

بر پايه اين گزارش؛ در دومين جشنواره پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت از 37 پژوهشگر برتر تقدير به عمل آمد./س
برچسب ها: تولید ، دلار ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار