معاون عملیات و مقاومت مردمی بسیج از برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس در استان‌های خوزستان و گلستان در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

سرهنگ نصرت‌الله سيف در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر لزوم حفظ اقتدار و توان رزم بسیج که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: در ادامه سلسله رزمايش‌هاي الي بيت‌المقدس گردان‌هاي بيت‌المقدس  که در سراسر کشور طراحي و اجرا مي‌شود بيست و يکمين و بیست و دومین رزمايش روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری برگزار مي‌شود.

 
وی افزود: در استان گلستان بيش از 100 گردان عاشورا و الزهرا پس از گذراندن دوره‌های باز آموزي که از صبح 4 شنبه تا نماز مغرب و عشا ادامه داشت، مراسم معنوي را برپا کرده و پس از آن رزمايش شبانه برگزار خواهند کرد.

معاون عملیات و مقاومت مردمی بسیج در ادامه با بیان اینکه صبح روز پنج‌شنبه بسیجیان در سراسر استان گلستان در قرارگاه‌هاي از قبل طراحي شده، تجمع 35 هزار نفري یافته و صبحگاهي مشترک را با حضور مسئولين لشکري و کشوري برگزار مي‌کنند، تصریح کرد: پس از توجيه عملياتي در این صبحگاه، گردان‌ها در راستای اجرای ماموريت‌های خود براي عملیاتی کردن سناريوهاي از پیش تعیین شده اقدام می‌کنند.

وی با یادآوری سابقه سیل‌خیز بودن استان گلستان ابراز داشت: مديريت حادثه فرضي سیل و انجام عمليات مقابله با آن از قبيل اقدامات پيشگيرانه، بازسازي و بازتواني و مباحثی از جمله اطلاع رساني و نجات مصدومين و اسکان موقت حادثه‌ديدگان فرضي و رساندن مايحتاج ضروري براي آنان از جمله اقداماتی است که بسیجیان در این رزمایش با حضور مسئولين لشکري و کشوری انجام خواهند داد.
 
سرهنگ سیف همچنین با اشاره به رزمایش بسیج در استان خوزستان تصریح کرد: در این رزمایش نیز که روز پنج‌شنبه با فراخواني و بازآموزي نیروها تا قبل از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود، مراسم معنوي نیز با نام "يادي از دوران دفاع مقدس در سرزمين خوزستان" برگزار و پس از آن رزمايش شبانه اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: صبح روز شنبه نیز در خوزستان صبحگاه مشترکي با حضور مسئولين لشکري و استاني و کشوري برپا و پس از آن نیروها آماده اجراي ماموريت‌های تعیین شده در رزمايش با سناريوهاي طراحي شده در مقابله با تهديدات نيمه سخت و سخت می‌پردازند که در این رزمايش ناظرانی از ستاد کل نيروهاي مسلح، ستاد کل سپاه پاسداران و بسيج آمادگی و توان گردان‌های رزم را مورد ارزيابي قرار مي‌دهند.
 
معاون عملیات و مقاومت مردمی بسیج در خاتمه ابراز امیدواری کرد که سلسله رزمایش‌های بیت‌المقدس با موفقیت طبق تقویم زمان‌بندی شده تا اواخر اسفندماه سال جاری پایان یابند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار