مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و پیشین مرکز اسناد ملی شمالغرب کشور با حضور مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در تبریز یرگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، صلاحی رئیس سازمان کتابخانه و اسناد ملی ایران با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در این سازمان از سال گذسته تا کنون ، انتشار بیش از 6 میلیون برگ سند ملی اسکن شده در سایت سازمان را از مهمترین آنها برشمرد و افزود : بیش از 6 هزار ساعت سند و تاریخ شفاهی در دسترس عموم قرار گرقته است که می تواند مورد استفاده تمامی پژوهشگران و متخصصین در سراسر کشور و جهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اسناد تاریخی یک کشور نشان دهنده هویت فرهنگی و ملی و تاریخی یک ملت است گفت : اکنون با بیش از 80 کشور جهان تفاهمنامه همکاری مشترک داریم که می تواند نقش بسزائی در تبادلات فرهنگی ایفاء کند.

داننده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز استفاده از فناوری های روز برای نگهداری اسناد را از مهمترین کارها برای انتقال صحیح میراث گذشتگان به نسلهای آینده ذکر کرد.

در این مراسم دکتر عزیز جوانپور به عنوان رئیس مرکز اسناد ملی شنالغرب کشور معرفی و از تلاشها و زحمات سید محمود نقیب رئیس پیشین آن با اهدای لوح و جوائزی تقدیر شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.